2371
Sök

Mitsubishi colt startar men lägger av direkt ! :/

14 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Hej !
Ja som tråden heter jag har en mitsubishi colt gti - 90 som startar sen lägger den av efter 2sek ungefär, eftersom jag inte kan så mycket om bilar så hade jag hoppas på att de finns någon här som kan hjälpa mig så jag får igång på den utan att lämna in den på en dyr verkstad ! big_smile
Tacksam för alla svar ! 

/ Tobias

3 235 Inlägg
20 juli 2011
Startspärren kickar in, därför stryps bränsletillförseln/strömmen till tändningen bryts när databoxen inte känner igen nyckeln/inte får signal från nyckeln.  Fösök med den andra nyckeln (omdu har en).

14 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Hm nej de vart ingen skillnad tyvärr ! 
mer förslag?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 juli 2011
En gissning, soppapumpen går bara när du har nyckeln i startläge, prova att tvångsköra pumpen.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

14 Inlägg
20 juli 2011
Trådstartare
Mm, men som sagt den startar i kanske 4sek och då om jag trycker på gasen så "gasar" den då iallfall, då tycker väll jag kanske att pumpen funkar eftersom den pumpar in bensin, eller är jag helt ute och cyklar?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 juli 2011
Det bör betyda att pumpen går men det kan vara värt att kolla. Jag hade en gång en Volvo som gjorde ungefär likadant, och det var att reläet bara funkade på ett steg. Men den varvade inte upp vid gaspådrag, den självdog efter ett par sekunder.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök