Ett projekt som dragit ut på tiden men hoppas på nytändning med motorbytet! Kommer köra med en 1JZ VVT-I motor, blir maxxecu, bmw låda m.m. m.m. Kommer förhoppningsvis kunna ses driftande på en bana nära dig i sommar ;)
Jodå, om man använder enkelmassesvänghjul, alltså stumt, inte dubbelmasse. Jag har 763 på min, och enkelmasse, dock skippade jag sinter, för kör man bilen dagligen är de bara skräp tycker jag.
Jodå, om man använder enkelmassesvänghjul, alltså stumt, inte dubbelmasse. Jag har 763 på min, och enkelmasse, dock skippade jag sinter, för kör man bilen dagligen är de bara skräp tycker jag.
Jaahaa ;p Tänkte väl det Och 763 passar även ZF va?
Jodå, om man använder enkelmassesvänghjul, alltså stumt, inte dubbelmasse. Jag har 763 på min, och enkelmasse, dock skippade jag sinter, för kör man bilen dagligen är de bara skräp tycker jag.
Ja precis, det blir enkelmassesvänghjul Folk skriver så olika om sinter, man får helt enkelt testa & utvärdera själv
Turbo-Fransson skrev:
Jaahaa ;p Tänkte väl det Och 763 passar även ZF va?
Beror väll på svänghjul annars finns ju den lite värre 765 plattan!
Jodå, om man använder enkelmassesvänghjul, alltså stumt, inte dubbelmasse. Jag har 763 på min, och enkelmasse, dock skippade jag sinter, för kör man bilen dagligen är de bara skräp tycker jag.
Ja precis, det blir enkelmassesvänghjul Folk skriver så olika om sinter, man får helt enkelt testa & utvärdera själv
Turbo-Fransson skrev:
Jaahaa ;p Tänkte väl det Och 763 passar även ZF va?
Beror väll på svänghjul annars finns ju den lite värre 765 plattan!
Ja det är mycket troligt! Är inte så kunnig på just dehär med koppling och svänghjul Vet dock att sachs -712 och originallamell ska palla rätt mycke stryk till dubbelmasse och m90
komplett runtom färdigt och bara bolta on till 740/940/240 dom har även en hel del grejer både framvagnsgrejer och bakvagn till volvo,även egna kitt som du kan köpa för ett par tusen så du då bara behöver original fjäderben för att bygga dina coilovers
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
hur är de med svänghjul vilket ska man ta om man ska ha enkelt på m90 har redan sinter men vill ha bort de dubbelmassiga svänghjulet är helt lost i den kategorin satt redan m90 på min bil när jag fick den
komplett runtom färdigt och bara bolta on till 740/940/240 dom har även en hel del grejer både framvagnsgrejer och bakvagn till volvo,även egna kitt som du kan köpa för ett par tusen så du då bara behöver original fjäderben för att bygga dina coilovers
Haha, tackar Ja jag vet att Myranes har väldigt fina grejer men det kostar därefter! Kommer bygga egna ben med prylar från rallyshop
volvo-nissen skrev:
hur är de med svänghjul vilket ska man ta om man ska ha enkelt på m90 har redan sinter men vill ha bort de dubbelmassiga svänghjulet är helt lost i den kategorin satt redan m90 på min bil när jag fick den
Det såkallade "pottsvänghjulet" ska man köra med om du ska ha enkelmasse! Om du vill köra med original 240mm tryckplatta får du svarva upp svänghjulet då den är till för 228mm koppling Annars får du köra som jag tänker göra, med 228mm tryckplatta och 228mm sinter med m90 centrum
Lina- skrev:
Ser ni gillar att köra i diket haha. Fint med ny koppling.
Haha ja! Blir lätt så när man vill åka riktigt brett Ja det är mysigt med nytt
komplett runtom färdigt och bara bolta on till 740/940/240 dom har även en hel del grejer både framvagnsgrejer och bakvagn till volvo,även egna kitt som du kan köpa för ett par tusen så du då bara behöver original fjäderben för att bygga dina coilovers
Haha, räknade ut lite priser! Lutar åt att inhandla därifrån nu
Senast redigerat av TurboLundin (21 december 2012)