3841
Sök

Golf mk1 -77 --> Gti

BilSystemTeknik-Gymnasiet
184 Inlägg
31 oktober 2011
Trådstartare
Insåg att grenröret är sprucket. Vart kan jag få tag på detta billigt (helst nytt och extraktor). Länka gärna några sidor, även tyska. Är det någon som sitter på ett grenrör som passar? Är nämligen mycket bråttom!

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
31 oktober 2011
Jernberg skrev:
BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:
Händer som sagt en massa i gti-verkstaden, nya motorn sitter nu ibultad. Synd att det är sånt dåligt drag i tråden!

Borde fan vara straff på updates utan bilder!!!

Ingen idé, kommer inte hinna måla motorutrymmet eller motorn så det är inte fint sad

Håller med BOLIN_. Bilder är alltid uppskattat, oavsett hur grisigt det än är! smile

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

184 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
AD_ skrev:
Jernberg skrev:
BOLIN_ skrev:

Borde fan vara straff på updates utan bilder!!!

Ingen idé, kommer inte hinna måla motorutrymmet eller motorn så det är inte fint sad

Håller med BOLIN_. Bilder är alltid uppskattat, oavsett hur grisigt det än är! smile

Ska fixa det Adam! smile

Kl. är lite över 6, ska blåsa upp till sundsvall och köpa lite grejer till bilen som fan ska bli klar den här veckan! Letar som sagt fortfarande grenrör, har du något eller vet av något skulle rädda mitt lov, bara att ringa på en gång på 073-8376230 då smile Ska även besikta 4cv:n idag i Hudiksvall vid 10.40, blir roligt att köra den lagligt för första gången. Gå gärna in och rösta på den om ni inte har gjort det smile http://www.garaget.org/?car=219509

Mvh Jernberg

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh

184 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
Kära trådläsare!

Har blivit lite oväntade utgifter och strypningar tidsmässigt i byggandet, men allt är inte skit. Kan uppdatera er att det har införskaffats nya ventilerade gti-skivor, kommer även köra med gti-framvagnen, så jag får krängningsstaget för extra väghållning, nya bromsbelägg har införskaffats och nya hjullager båda sidorna har pressats i smile

Mvh Jernberg

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
2 november 2011
Så nästa steg blir att kasta i framvagnen? smile

Hur ser tidsplanen ut just nu?

184 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
AD_ skrev:

Japp, blir imorgon smile Motorn är ibultad, så alla grejer ska börjas kopplas på smile

2 763 Inlägg
3 november 2011
Jernberg skrev:
AD_ skrev:

Japp, blir imorgon smile Motorn är ibultad, så alla grejer ska börjas kopplas på smile

Vad är det som ska göras innan den är körklar? smile

Volvo - For Life

184 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
Idag har det gått bra! Monterat i framvagnen, bromsskivorna, drivaxlarna, det mesta av elsystemet, växellänkaget och sprutet smile

BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:
AD_ skrev:

Dra soppasystem, lufta bromsar, på med avgassystem och på med kylare och lite smått smile

Mvh Jernberg

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
3 november 2011
Jernberg skrev:
Idag har det gått bra! Monterat i framvagnen, bromsskivorna, drivaxlarna, det mesta av elsystemet, växellänkaget och sprutet smile

BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:

Dra soppasystem, lufta bromsar, på med avgassystem och på med kylare och lite smått smile

Mvh Jernberg

Du har legat i du! smile Inte "så" mycket grejer kvar att göra wink

2 763 Inlägg
3 november 2011
AD_ skrev:
Jernberg skrev:

BOLIN_ skrev:

Mvh Jernberg

Han är klar imorgon wink

Volvo - For Life

184 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:
Jernberg skrev:

Mvh Jernberg

Han är klar imorgon wink

Adam: Här jobbar vi på wink
Bolle: Inte imorgon, ska på fest på kvällen så kan inte skruva nå länge. Men förhoppningsvis kunna starta på Lördag smile

2 763 Inlägg
3 november 2011
Jernberg skrev:
BOLIN_ skrev:
AD_ skrev:

Han är klar imorgon wink

Bolle: Inte imorgon, ska på fest på kvällen så kan inte skruva nå länge. Men förhoppningsvis kunna starta på Lördag smile

Du är fan sjuk!! tongue

Volvo - For Life

184 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:
BOLIN_ skrev:

Han är klar imorgon wink

Du är fan sjuk!! tongue

Haha, dårå? big_smile Men håller nog på att bli, märks att man bara stressar, knappt äter eller sover när man jobbar så mycket. Det tar på kroppen känner man!

2 763 Inlägg
3 november 2011
Jernberg skrev:
BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:

Du är fan sjuk!! tongue

Haha, dårå? big_smile Men håller nog på att bli, märks att man bara stressar, knappt äter eller sover när man jobbar så mycket. Det tar på kroppen känner man!

Du kanske skulle ta det lite lugnt?

Volvo - For Life

Putsar Cosworth
195 Inlägg
4 november 2011
Fan Jernberg, ta det lugnt innan du får hjärtattack! Men kul att du jobbar vidare!

Audi hatare.

184 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Du kanske skulle ta det lite lugnt?
Volvo - For Life

fantomen skrev:
Fan Jernberg, ta det lugnt innan du får hjärtattack! Men kul att du jobbar vidare!

Efter den här veckan ska jag ta det jävligt lungt smile

184 Inlägg
4 november 2011
Trådstartare
Idag har soppasystemet monterats, det jag inte visste var att det var annan tank till gti:n = en helvetes massa extrajobb blev det eftersom jag fick montera ner bakvagnarna på båda bilarna... Fick nya soppaledningar i gummi pressat med banjokopplingar, någon som vet om soppaledningar i gummi går igenom besiktningen? Var och hämtade nya packningar till grenröret och downpipen och var in till stan och köpte nya luftnipplar till gti-bromsoken. Har även hängt upp avgassystemet, håller tummarna för att firman som en bekant lämnade iväg grenröret till, lyckas borra ur  pinnbultarna smile

Nu är det fredag och jag ska iväg på hallonvinsfest, skål! smile

Mvh Jernberg

2 763 Inlägg
4 november 2011
Jernberg skrev:
Idag har soppasystemet monterats, det jag inte visste var att det var annan tank till gti:n = en helvetes massa extrajobb blev det eftersom jag fick montera ner bakvagnarna på båda bilarna... Fick nya soppaledningar i gummi pressat med banjokopplingar, någon som vet om soppaledningar i gummi går igenom besiktningen? Var och hämtade nya packningar till grenröret och downpipen och var in till stan och köpte nya luftnipplar till gti-bromsoken. Har även hängt upp avgassystemet, håller tummarna för att firman som en bekant lämnade iväg grenröret till, lyckas borra ur  pinnbultarna smile

Nu är det fredag och jag ska iväg på hallonvinsfest, skål! smile

Mvh Jernberg

Gött å se att du jobbar på! hoppas vi får se den till veckan! smile

Volvo - For Life

2 763 Inlägg
4 november 2011
Förresten... VART FAN ÄR BILDERNA?!?! yikes roll

Volvo - For Life

1 433 Inlägg
4 november 2011
PIC PICS PICS , Projekt tråd utankort är som en bodybuider utan magmuskler, eller en bil utan motor hmm

Sök