Insåg att grenröret är sprucket. Vart kan jag få tag på detta billigt (helst nytt och extraktor). Länka gärna några sidor, även tyska. Är det någon som sitter på ett grenrör som passar? Är nämligen mycket bråttom!
Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Ingen idé, kommer inte hinna måla motorutrymmet eller motorn så det är inte fint
Håller med BOLIN_. Bilder är alltid uppskattat, oavsett hur grisigt det än är!
Ska fixa det Adam!
Kl. är lite över 6, ska blåsa upp till sundsvall och köpa lite grejer till bilen som fan ska bli klar den här veckan! Letar som sagt fortfarande grenrör, har du något eller vet av något skulle rädda mitt lov, bara att ringa på en gång på 073-8376230 då Ska även besikta 4cv:n idag i Hudiksvall vid 10.40, blir roligt att köra den lagligt för första gången. Gå gärna in och rösta på den om ni inte har gjort det http://www.garaget.org/?car=219509
Mvh Jernberg
Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Har blivit lite oväntade utgifter och strypningar tidsmässigt i byggandet, men allt är inte skit. Kan uppdatera er att det har införskaffats nya ventilerade gti-skivor, kommer även köra med gti-framvagnen, så jag får krängningsstaget för extra väghållning, nya bromsbelägg har införskaffats och nya hjullager båda sidorna har pressats i
Mvh Jernberg
Japp, blir imorgon Motorn är ibultad, så alla grejer ska börjas kopplas på
Idag har det gått bra! Monterat i framvagnen, bromsskivorna, drivaxlarna, det mesta av elsystemet, växellänkaget och sprutet
BOLIN_ skrev:
Jernberg skrev:
AD_ skrev:
Så nästa steg blir att kasta i framvagnen?
Hur ser tidsplanen ut just nu?
Japp, blir imorgon Motorn är ibultad, så alla grejer ska börjas kopplas på
Vad är det som ska göras innan den är körklar?
Dra soppasystem, lufta bromsar, på med avgassystem och på med kylare och lite smått
Mvh Jernberg
Idag har det gått bra! Monterat i framvagnen, bromsskivorna, drivaxlarna, det mesta av elsystemet, växellänkaget och sprutet
Dra soppasystem, lufta bromsar, på med avgassystem och på med kylare och lite smått
Mvh Jernberg
Du har legat i du! Inte "så" mycket grejer kvar att göra
Han är klar imorgon
Adam: Här jobbar vi på Bolle: Inte imorgon, ska på fest på kvällen så kan inte skruva nå länge. Men förhoppningsvis kunna starta på Lördag
Adam: Här jobbar vi på Bolle: Inte imorgon, ska på fest på kvällen så kan inte skruva nå länge. Men förhoppningsvis kunna starta på Lördag
Du är fan sjuk!!
Haha, dårå? Men håller nog på att bli, märks att man bara stressar, knappt äter eller sover när man jobbar så mycket. Det tar på kroppen känner man!
Du kanske skulle ta det lite lugnt? Volvo - For Life
fantomen skrev:
Fan Jernberg, ta det lugnt innan du får hjärtattack! Men kul att du jobbar vidare!
Efter den här veckan ska jag ta det jävligt lungt
Idag har soppasystemet monterats, det jag inte visste var att det var annan tank till gti:n = en helvetes massa extrajobb blev det eftersom jag fick montera ner bakvagnarna på båda bilarna... Fick nya soppaledningar i gummi pressat med banjokopplingar, någon som vet om soppaledningar i gummi går igenom besiktningen? Var och hämtade nya packningar till grenröret och downpipen och var in till stan och köpte nya luftnipplar till gti-bromsoken. Har även hängt upp avgassystemet, håller tummarna för att firman som en bekant lämnade iväg grenröret till, lyckas borra ur pinnbultarna
Nu är det fredag och jag ska iväg på hallonvinsfest, skål!
Mvh Jernberg
Idag har soppasystemet monterats, det jag inte visste var att det var annan tank till gti:n = en helvetes massa extrajobb blev det eftersom jag fick montera ner bakvagnarna på båda bilarna... Fick nya soppaledningar i gummi pressat med banjokopplingar, någon som vet om soppaledningar i gummi går igenom besiktningen? Var och hämtade nya packningar till grenröret och downpipen och var in till stan och köpte nya luftnipplar till gti-bromsoken. Har även hängt upp avgassystemet, håller tummarna för att firman som en bekant lämnade iväg grenröret till, lyckas borra ur pinnbultarna
Nu är det fredag och jag ska iväg på hallonvinsfest, skål!
Mvh Jernberg
Gött å se att du jobbar på! hoppas vi får se den till veckan!