Köpråd Ny bil (INTE fabriksny)

Evildan
31 juli 2011 ·

Andromeda skrev:

Flachen skrev:
saab är ju nerlagt inom en snar framtid, så då kan man plocka av SAAB emblemen och glida runt..Eller köpe min, och ha betydligt fler hästar och en lite mer unik bil..sedan ville han ha volvo också

Jag köper inte myten att alla reservdelar försvinner över en natt.

Om TS vill betala 70k för en 14 år gammal Volvo som någon varit och fingrat på när han vill ha en driftsäker bil får han svara på. För mig låter det bara puckat. Ta en original T5 för 20-25k i så fall, det är på sin höjd vad en 14 år gammal bil är värd, man kan inte få igen vad man lagt ut utöver original...

Nej. det är SAABs mest lönsamma del i företaget, reservdelsförsörjningen.
Jag skulle helt klart även jag hellre köpa en föreslagen 9-5 än en pillad T5 (trots SAABs stolar)

DusanMandick Random Hero
31 juli 2011 · 4 047 Inlägg

Flachen skrev:
lägg till 20 så får du min röda med exlk ljud m.m wink

70K för det åbäket?!

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Richtenb
31 juli 2011 · 1 365 Inlägg

Audi S4 2.2T quattro utan konkurrens.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
LoverMan
1 augusti 2011 · 77 Inlägg

Är inne på en VOLVO V70 T5 upp till -00, hade juh gärna få vara en "R" men dom kostar juh lite mer men en Volvo kommer det nog bli iaf. Själv vill jag ha en 850 eller en S70 typ t5 eller t-5R men kärringen "kräver" att det är en kombi pga att vi har hund.

Volvo V70ii R-Design D3 "Fas 2" (2013)
LoverMan
1 augusti 2011 · 77 Inlägg

linnsa skrev:
Jag hade rekommenderat min, Volvo v70R saffran.. I kanon skick, men kommer tyvärr begära mer än 50.000..... Du får gärna kolla in den smile

Din bil hade jag inte sagt nej tack till:)

Volvo V70ii R-Design D3 "Fas 2" (2013)
erikhermansson
1 augusti 2011 · 4 Inlägg

Evildan skrev:

Andromeda skrev:

Evildan skrev:

jo, varför inte, TS skrev ju inget om driftsäkerhet eller kvalite wink
Jag tycker SAABs stolar är lite för smala över ryggen och korta i sitsen.
Säkra stabila bilar annars som har rätt gött med mos och som det går att att svänga med redan från monteringsbandet.

Du är väl ingen kärring heller? tongue

Att kvalitén är bra på 9-5 säger väl ingen frisk person emot. För kvalité är det. Driftsäkerheten har du en poäng i, men det har inget med kvalité att göra, utan med konstruktion. Att undvika olisludge:

* Köp ingen bil som gått 5 km till jobbet, då problemen kom på bilar som gått så korta sträckor i taget att motorn aldrig hann bli varm. Bilar som gått lite längre sträckor kan alltså vara att föredra. Hellre en som gått 20k mil än 10k mil.
* Byt olja var tusende mil.

Så enkelt är det faktiskt om man hittar en bil som är frisk till att börja med. Som alltså inte drar olja. Aeron's turbo är dessutom skottsäker, det är de mindre motorernas GT17-turbo som begår harakiri redan runt 10k mil.

Annars är det väl bakaxelbussningar att se upp med, det visar sig på att bakdäcken är slitna på insidan.

Annars har 9-5 den stora fördelen att de är snuskigt billiga sett till prestanda med låg förbrukning och framförallt utrustning. Inom 50k ryms en 7-8 år gammal mycket säker bil med 2-zons klima, elstyrda mycket bekväma skinnstolar jada, jada, jada...
Men eftersom priserna är som de är är det ingen bil man köper om man tänkt sig sälja den efter ett år, men kan man tänka sig att köra den tills värdeminskningen upphört är det ett kanonköp!

I övrigt kollar man sådant man kollar på alla andra bilar.

Jag tyckte också sportstolarna var smala över ryggen, men det är en vanesak. Efter några mil tycker man det är jäkligt bekvämt att sitta stadigt. Är man en snorhyvel med ryggrad av gelé och kepsen bak och fram som hänger lutad över växelspaken kan jag tänka mig att de tär obekvämt lol
Inga problem att sträckköra 50 mil. Jag är 183 cm kort med långa ben och kort rygg.

Då är jag i dina ögon en ikke frisk person, kvalitet för mig är en bil som har driftsäkerhet, kvalite för mig innebär att bilen fungerar på det viset den är konstruerad.
Att en bil går sönder för att den är konstruerad på ett visst sätt ser jag som en brist i just kvaliten.
Tycker inte 9-5 stolarna stöttar rygg eller stuss lika bra som tex en fullbred volvostol, har kört långt och mycket 9-5 (TAXI och en del privat)
Som du antagligen misstänker är jag varken snorhyvel eller geléryggradad, däremot 101 blandade kg utplacerat på 181,5 korta cm, har följdaktligen krympt 1.5cm sen jag var en snorhyvel sad

Håller dock med till fullo att om man står ut med att känna sig som quasimodo efter en biltur (så som jag ser det) eller gillar komforten i stolarna (som du ser på det) får man ändock rejält mycket bil för pengarna med mycket utrustning som inte har några allvarligare problem än många andra märken som hålls högt på beg.marknaden såsom: VW, BMW.

Mina föräldrar har en SAAB 9-5 -04 och min pappa använder bilen varje dag och har gjort det i 6 år och är 190cm lång (normalbyggd). Han sitter hur bra som helst i den, han har provat många olika bilar och tycker att det är några av de bästa stolarna han har suttit i. Alla tycker olika..

Till trådskaparen: Jag tycker att du ska köpa en 9-5:a, även om SAAB skulle läggas ner så kommer det alltid att finnas reservdelar, något företag kommer vilja tjäna pengar på det. Det är rätt tillfälle att köpa nu, bra priser och stötta SAAB och hela Trollhättan! SAAB 9-5 är även en grym bil även om den börjar bli gammal,  snygg både inne- och ute, grym motor i AERO:n och säkerheten i bilen är grym. För dem pengarna en av de bästa bilarna du kan få! Så klart skriver jag bra om SAAB när jag kommer från Trollhättan, men det är en grym bil! Provkör en i alla fall!

Mvh Erik från Trollhättan med SAAB varmt om hjärtat!

Mvh Erik Hermansson
BMW 120i (2021)
Rquired Allmänt envis
1 augusti 2011 · 12 512 Inlägg

erikhermansson skrev:

Evildan skrev:

Andromeda skrev:
Du är väl ingen kärring heller? tongue

Att kvalitén är bra på 9-5 säger väl ingen frisk person emot. För kvalité är det. Driftsäkerheten har du en poäng i, men det har inget med kvalité att göra, utan med konstruktion. Att undvika olisludge:

* Köp ingen bil som gått 5 km till jobbet, då problemen kom på bilar som gått så korta sträckor i taget att motorn aldrig hann bli varm. Bilar som gått lite längre sträckor kan alltså vara att föredra. Hellre en som gått 20k mil än 10k mil.
* Byt olja var tusende mil.

Så enkelt är det faktiskt om man hittar en bil som är frisk till att börja med. Som alltså inte drar olja. Aeron's turbo är dessutom skottsäker, det är de mindre motorernas GT17-turbo som begår harakiri redan runt 10k mil.

Annars är det väl bakaxelbussningar att se upp med, det visar sig på att bakdäcken är slitna på insidan.

Annars har 9-5 den stora fördelen att de är snuskigt billiga sett till prestanda med låg förbrukning och framförallt utrustning. Inom 50k ryms en 7-8 år gammal mycket säker bil med 2-zons klima, elstyrda mycket bekväma skinnstolar jada, jada, jada...
Men eftersom priserna är som de är är det ingen bil man köper om man tänkt sig sälja den efter ett år, men kan man tänka sig att köra den tills värdeminskningen upphört är det ett kanonköp!

I övrigt kollar man sådant man kollar på alla andra bilar.

Jag tyckte också sportstolarna var smala över ryggen, men det är en vanesak. Efter några mil tycker man det är jäkligt bekvämt att sitta stadigt. Är man en snorhyvel med ryggrad av gelé och kepsen bak och fram som hänger lutad över växelspaken kan jag tänka mig att de tär obekvämt lol
Inga problem att sträckköra 50 mil. Jag är 183 cm kort med långa ben och kort rygg.

Då är jag i dina ögon en ikke frisk person, kvalitet för mig är en bil som har driftsäkerhet, kvalite för mig innebär att bilen fungerar på det viset den är konstruerad.
Att en bil går sönder för att den är konstruerad på ett visst sätt ser jag som en brist i just kvaliten.
Tycker inte 9-5 stolarna stöttar rygg eller stuss lika bra som tex en fullbred volvostol, har kört långt och mycket 9-5 (TAXI och en del privat)
Som du antagligen misstänker är jag varken snorhyvel eller geléryggradad, däremot 101 blandade kg utplacerat på 181,5 korta cm, har följdaktligen krympt 1.5cm sen jag var en snorhyvel sad

Håller dock med till fullo att om man står ut med att känna sig som quasimodo efter en biltur (så som jag ser det) eller gillar komforten i stolarna (som du ser på det) får man ändock rejält mycket bil för pengarna med mycket utrustning som inte har några allvarligare problem än många andra märken som hålls högt på beg.marknaden såsom: VW, BMW.

Mina föräldrar har en SAAB 9-5 -04 och min pappa använder bilen varje dag och har gjort det i 6 år och är 190cm lång (normalbyggd). Han sitter hur bra som helst i den, han har provat många olika bilar och tycker att det är några av de bästa stolarna han har suttit i. Alla tycker olika..

Till trådskaparen: Jag tycker att du ska köpa en 9-5:a, även om SAAB skulle läggas ner så kommer det alltid att finnas reservdelar, något företag kommer vilja tjäna pengar på det. Det är rätt tillfälle att köpa nu, bra priser och stötta SAAB och hela Trollhättan! SAAB 9-5 är även en grym bil även om den börjar bli gammal,  snygg både inne- och ute, grym motor i AERO:n och säkerheten i bilen är grym. För dem pengarna en av de bästa bilarna du kan få! Så klart skriver jag bra om SAAB när jag kommer från Trollhättan, men det är en grym bil! Provkör en i alla fall!

Mvh Erik från Trollhättan med SAAB varmt om hjärtat!

Att Saab har problem att få fram reservdelar är ingen myt utan en verklighet för många Saab-ägare. Dock finns det andra vägar att köpa delar ifrån. Men nu skall vi vara realistiska: Saab har byggt 4 miljoner bilar under drygt 60års tid, det är så många A-klass Mercedes byggt under 12års tid. Av dessa 4 miljoner Saab finns förstås inte alla kvar, många har krockats, skrotats, eller står helt enkelt undanställda i ett Garage som entusiastbil med ett obefintligt behov av delar då den inte använts och inte slits. Säga vad man vill, men Saab har entusiaster...

Tillbaka till ämnet, Saab är kort och gott ingen särskilt högt prioriterad aktör på något håll. Någon kommer förmodligen hålla liv i tillverkningen av delar till deras modeller, men chansen att dessa delar kommer finnas tillgänglig i den omfattning och till de priser bilägare kommer förvänta sig är liten. Går Saab omkull kommer det troligtvis vara dyrt att köpa delar till dessa om några år, väntetiden kommer vara lång och antalet verkstäder som har den kompetens som bör finnas kommer troligen vara försvinnande små.

Sedan skriver du att han skall stötta Trollhättan och Saab, hur då? Genom att köpa en begagnad Saab och handla delar från tredje part då Saab inte kan tillhandahålla dem tillräckligt snabbt? Ledsen med Saab kommer inte ha den minsta lilla nytta av att TS köper en begagnad 9-5...

Det är inte heller något vidare bra tillfälle att köpa en Saab idag, man kan säga vad man vill men ingen kan neka till att en konkurs är 100% realistisk och dessutom väldigt sannolik. Att då köpa en Saab för 50.000:- idag när en eventuell konkurs skulle kunna göra samma bil enormt svårsåld och värd i bästa fall 30.000:- om två månader är inte bra: Ett värdetapp på 40% på två månader är inget att skryta om...

För oavsett vad vi här på Garaget.org skriver, så tror bilspekulanter att det kommer bli problem med att äga en Saab efter en konkurs och därför blir bilarna oattraktiva oavsett hur verkligheten ser ut.

Sedan kanske jag inte heller är frisk Andromeda, men även jag tycker kvalité är det samma som driftsäkerhet och när det gäller Saab pekar varken statistik eller antalet nöjda ägare på att Saab är annat än en medelmåtta inom området. wink

Senast redigerat av Rquired (1 augusti 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
LeafBox Lat Perfektionist
1 augusti 2011 · 6 359 Inlägg

S2/S4 Avant.
Ända bilen hittils som kan pricka av alla punkter iaf!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Andromeda Rumpmas
1 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

Rquired skrev:

erikhermansson skrev:

Evildan skrev:

Då är jag i dina ögon en ikke frisk person, kvalitet för mig är en bil som har driftsäkerhet, kvalite för mig innebär att bilen fungerar på det viset den är konstruerad.
Att en bil går sönder för att den är konstruerad på ett visst sätt ser jag som en brist i just kvaliten.
Tycker inte 9-5 stolarna stöttar rygg eller stuss lika bra som tex en fullbred volvostol, har kört långt och mycket 9-5 (TAXI och en del privat)
Som du antagligen misstänker är jag varken snorhyvel eller geléryggradad, däremot 101 blandade kg utplacerat på 181,5 korta cm, har följdaktligen krympt 1.5cm sen jag var en snorhyvel sad

Håller dock med till fullo att om man står ut med att känna sig som quasimodo efter en biltur (så som jag ser det) eller gillar komforten i stolarna (som du ser på det) får man ändock rejält mycket bil för pengarna med mycket utrustning som inte har några allvarligare problem än många andra märken som hålls högt på beg.marknaden såsom: VW, BMW.

Mina föräldrar har en SAAB 9-5 -04 och min pappa använder bilen varje dag och har gjort det i 6 år och är 190cm lång (normalbyggd). Han sitter hur bra som helst i den, han har provat många olika bilar och tycker att det är några av de bästa stolarna han har suttit i. Alla tycker olika..

Till trådskaparen: Jag tycker att du ska köpa en 9-5:a, även om SAAB skulle läggas ner så kommer det alltid att finnas reservdelar, något företag kommer vilja tjäna pengar på det. Det är rätt tillfälle att köpa nu, bra priser och stötta SAAB och hela Trollhättan! SAAB 9-5 är även en grym bil även om den börjar bli gammal,  snygg både inne- och ute, grym motor i AERO:n och säkerheten i bilen är grym. För dem pengarna en av de bästa bilarna du kan få! Så klart skriver jag bra om SAAB när jag kommer från Trollhättan, men det är en grym bil! Provkör en i alla fall!

Mvh Erik från Trollhättan med SAAB varmt om hjärtat!

Att Saab har problem att få fram reservdelar är ingen myt utan en verklighet för många Saab-ägare. Dock finns det andra vägar att köpa delar ifrån. Men nu skall vi vara realistiska: Saab har byggt 4 miljoner bilar under drygt 60års tid, det är så många A-klass Mercedes byggt under 12års tid. Av dessa 4 miljoner Saab finns förstås inte alla kvar, många har krockats, skrotats, eller står helt enkelt undanställda i ett Garage som entusiastbil med ett obefintligt behov av delar då den inte använts och inte slits. Säga vad man vill, men Saab har entusiaster...

Tillbaka till ämnet, Saab är kort och gott ingen särskilt högt prioriterad aktör på något håll. Någon kommer förmodligen hålla liv i tillverkningen av delar till deras modeller, men chansen att dessa delar kommer finnas tillgänglig i den omfattning och till de priser bilägare kommer förvänta sig är liten. Går Saab omkull kommer det troligtvis vara dyrt att köpa delar till dessa om några år, väntetiden kommer vara lång och antalet verkstäder som har den kompetens som bör finnas kommer troligen vara försvinnande små.

Sedan skriver du att han skall stötta Trollhättan och Saab, hur då? Genom att köpa en begagnad Saab och handla delar från tredje part då Saab inte kan tillhandahålla dem tillräckligt snabbt? Ledsen med Saab kommer inte ha den minsta lilla nytta av att TS köper en begagnad 9-5...

Det är inte heller något vidare bra tillfälle att köpa en Saab idag, man kan säga vad man vill men ingen kan neka till att en konkurs är 100% realistisk och dessutom väldigt sannolik. Att då köpa en Saab för 50.000:- idag när en eventuell konkurs skulle kunna göra samma bil enormt svårsåld och värd i bästa fall 30.000:- om två månader är inte bra: Ett värdetapp på 40% på två månader är inget att skryta om...

För oavsett vad vi här på Garaget.org skriver, så tror bilspekulanter att det kommer bli problem med att äga en Saab efter en konkurs och därför blir bilarna oattraktiva oavsett hur verkligheten ser ut.

Sedan kanske jag inte heller är frisk Andromeda, men även jag tycker kvalité är det samma som driftsäkerhet och när det gäller Saab pekar varken statistik eller antalet nöjda ägare på att Saab är annat än en medelmåtta inom området. wink

Nu spekulerar du å det grövsta igen.

Dessutom är det det faktum att de är "oattraktiva" som TS kan utnyttja för att få så mycket bil som möjligt för pengarna. Jag har för mig jag skrev det, det är ingen bil man ska köpa om man har tänkt sig att sälja den om ett år, men kan man tänka sig att ha den tills den ska skrotas om 10 år, då blir det en kanonaffär.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
1 augusti 2011 · 3 860 Inlägg

LoverMan skrev:

linnsa skrev:
Jag hade rekommenderat min, Volvo v70R saffran.. I kanon skick, men kommer tyvärr begära mer än 50.000..... Du får gärna kolla in den smile

Din bil hade jag inte sagt nej tack till:)

Den verkar ju faktiskt vara i "entusiast"-skick, dvs fin, original och oskruvad. Dock ska man nog inte lägga några större summor på en 13 år gammal bil om man ska använda den som bruksbil, särskilt inga betydligt mer än 50 000. Är den inte redan vinterkörd, kanske lågmilad osv kommer den ju att tappa mycket i värde så fort den börjar få lite rost, stenskott, dörruppslag och bli lite allmänt sliten som en bil blir när man använder den dagligen till vardagsbestyr. Så småningom kommer den att upphöra att vara en entusiastbil och istället hamna i kategorin bil för gasglad ungdom.

Ska du däremot använda den som entusiastbil 500 mil på sommarhalvåren, då kan det vara en vettig investering...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Rquired Allmänt envis
1 augusti 2011 · 12 512 Inlägg

Andromeda skrev:

Rquired skrev:

erikhermansson skrev:
Mina föräldrar har en SAAB 9-5 -04 och min pappa använder bilen varje dag och har gjort det i 6 år och är 190cm lång (normalbyggd). Han sitter hur bra som helst i den, han har provat många olika bilar och tycker att det är några av de bästa stolarna han har suttit i. Alla tycker olika..

Till trådskaparen: Jag tycker att du ska köpa en 9-5:a, även om SAAB skulle läggas ner så kommer det alltid att finnas reservdelar, något företag kommer vilja tjäna pengar på det. Det är rätt tillfälle att köpa nu, bra priser och stötta SAAB och hela Trollhättan! SAAB 9-5 är även en grym bil även om den börjar bli gammal,  snygg både inne- och ute, grym motor i AERO:n och säkerheten i bilen är grym. För dem pengarna en av de bästa bilarna du kan få! Så klart skriver jag bra om SAAB när jag kommer från Trollhättan, men det är en grym bil! Provkör en i alla fall!

Mvh Erik från Trollhättan med SAAB varmt om hjärtat!

Att Saab har problem att få fram reservdelar är ingen myt utan en verklighet för många Saab-ägare. Dock finns det andra vägar att köpa delar ifrån. Men nu skall vi vara realistiska: Saab har byggt 4 miljoner bilar under drygt 60års tid, det är så många A-klass Mercedes byggt under 12års tid. Av dessa 4 miljoner Saab finns förstås inte alla kvar, många har krockats, skrotats, eller står helt enkelt undanställda i ett Garage som entusiastbil med ett obefintligt behov av delar då den inte använts och inte slits. Säga vad man vill, men Saab har entusiaster...

Tillbaka till ämnet, Saab är kort och gott ingen särskilt högt prioriterad aktör på något håll. Någon kommer förmodligen hålla liv i tillverkningen av delar till deras modeller, men chansen att dessa delar kommer finnas tillgänglig i den omfattning och till de priser bilägare kommer förvänta sig är liten. Går Saab omkull kommer det troligtvis vara dyrt att köpa delar till dessa om några år, väntetiden kommer vara lång och antalet verkstäder som har den kompetens som bör finnas kommer troligen vara försvinnande små.

Sedan skriver du att han skall stötta Trollhättan och Saab, hur då? Genom att köpa en begagnad Saab och handla delar från tredje part då Saab inte kan tillhandahålla dem tillräckligt snabbt? Ledsen med Saab kommer inte ha den minsta lilla nytta av att TS köper en begagnad 9-5...

Det är inte heller något vidare bra tillfälle att köpa en Saab idag, man kan säga vad man vill men ingen kan neka till att en konkurs är 100% realistisk och dessutom väldigt sannolik. Att då köpa en Saab för 50.000:- idag när en eventuell konkurs skulle kunna göra samma bil enormt svårsåld och värd i bästa fall 30.000:- om två månader är inte bra: Ett värdetapp på 40% på två månader är inget att skryta om...

För oavsett vad vi här på Garaget.org skriver, så tror bilspekulanter att det kommer bli problem med att äga en Saab efter en konkurs och därför blir bilarna oattraktiva oavsett hur verkligheten ser ut.

Sedan kanske jag inte heller är frisk Andromeda, men även jag tycker kvalité är det samma som driftsäkerhet och när det gäller Saab pekar varken statistik eller antalet nöjda ägare på att Saab är annat än en medelmåtta inom området. wink

Nu spekulerar du å det grövsta igen.

Dessutom är det det faktum att de är "oattraktiva" som TS kan utnyttja för att få så mycket bil som möjligt för pengarna. Jag har för mig jag skrev det, det är ingen bil man ska köpa om man har tänkt sig att sälja den om ett år, men kan man tänka sig att ha den tills den ska skrotas om 10 år, då blir det en kanonaffär.

Klart jag gör, det är svårt att påstå sig veta något om framtiden men ovanstående är inte något orealitiskt scenario. Tänk själv, vilken tredje part vill lägga resurser på reservdelstillverkning åt Saab´s modeller när de istället kan fokusera på andra märken med 100, 200, 300, 1000 gånger så stor efterfrågan (Ex. Peugeot säljer drygt 30 gånger så många bilar per år jämfört med vad Saab som bäst gjort, och drygt 90 gånger så många bilar per år än vad Saab gjort den sista tiden bara som en jämförelse).

Företag drivs av vinstintresse, varför skulle någon vara intresserad av Saab när andra märken erbjuder en enormt mycket större vinst? Visst någon kommer säkert ta över tillverkningen även om det inte är deras högst prioriterade jobb, men att påstå att vi kommer ha fri tillgång till billiga Saab-delar några år efter en eventuell konkurs känns mer som en dåligt påhittad undanflykt än en trygg grund att köpa Saab på...

Att Saab´s bilar är oattraktiva idag betyder absolut inte att de inte kan bli ytterligare mindre attraktiva eller helt oönskade.

Senast redigerat av Rquired (1 augusti 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ekelund88
1 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

Andromeda skrev:
Saab 9-5 Aero 250 hk, 0-100 6,9s

http://www.blocket.se/dalarna/SAAB_9_5_ … =9&w=2
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … =9&w=2

t ex

"0-100" 6.9 sekunder???? haahhahahha

s0l0m0n
1 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

Andromeda skrev:
Saab 9-5 Aero 250 hk, 0-100 6,9s

http://www.blocket.se/dalarna/SAAB_9_5_ … =9&w=2
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ … =9&w=2

t ex

"0-100" 6.9 sekunder???? haahhahahha

Jag förstår inte det roliga? Upplys mig tongue

FatManCustoms grön aktivist
1 augusti 2011 · 846 Inlägg

Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
ekelund88
1 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

Senast redigerat av ekelund88 (1 augusti 2011)

Wicca
1 augusti 2011 · 886 Inlägg

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

Kan ju iofs ha att göra med att du är bättre på att köra än Saabtoken? wink

Ingen kedja är starkare än den svagaste länken.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
s0l0m0n
1 augusti 2011 ·

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

Gillar bara att du skrev "HAHAHAHA" efter 6.9 sek.. Det är officiella siffror. Så inget fel att skriva det

ekelund88
1 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

Wicca skrev:

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

Kan ju iofs ha att göra med att du är bättre på att köra än Saabtoken? wink

Ingen kedja är starkare än den svagaste länken.

hahah inte vet jag smile men den känns över huvud inte så snabb som 6.9 sek faktiskt och bmwn e mät så sent som i lördags faktiskt mot en orginal 9-3 aero exakt jämt från 30-160  50-160 och dylikt så den e ju ingen raket och ändå "relativt enkelt" åker den ifrån en 9-5 aero

evilaudio
1 augusti 2011 · 16 195 Inlägg

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

en syncro vr6 e ju inte direkt nån raket heller så..  eller slänger man på turbo på dom så visst då rör de på sig.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
ekelund88
1 augusti 2011 · 2 656 Inlägg

s0l0m0n skrev:

ekelund88 skrev:

Confide skrev:
Jag tror att Ekelund88 inte vet vad en 9-5 aero är för något, det är det roliga...
Alternativt att han inte skulle vilja erkänna att en SAAB är snabbare än hans häftiga BMW wink

hahah smile hängt av största saabtoken på detta forum och hans 9-5 aero både med golf o bmw :p så isof e de ju 5 sekundersbilar båda 2 wink

vilket skall editeras att det inte är över huvudtaget :p

Gillar bara att du skrev "HAHAHAHA" efter 6.9 sek.. Det är officiella siffror. Så inget fel att skriva det

dom officiela siffrorna på bmwn va 6.2 tror jag de va med ingen utrustning alls smile med utrustning finns de ingen som gått under 7 tror jag :p så allt handlar ju om hur dom mät dom med wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang