3436
Sök

Hej problem med min saab 9000 cse 2,0 liters års 95

42 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Hej jag köpte mig en saab för ca: 1 månad sen den hade då stått stilla i 3 år i stort sätt var en gammal tant som haft den.. Men för 2 helger sen ungefär började bilen ticka så ja tänkte direkt kanske är oljan då. Så byte ut den först en gång för att jag trodde att den gammla oljan satt sig i ventilerna och sen nu i helgen byte jag till ny olja och nytt filter igen köpte även något medel senare fram på kvällen som skulle rengöra mot tillsatta olja och smörja extra ordentligt.. Men det verkar inte vilja släppa ifrån det där tick tick tickandet. var även ner på Biva där sa dom detsamma till mig byt olja, men det hade jag redan gjort då 2 ggr en för att rena ur skiten. kolla även servooljan o fyllde på den igår då för jag har ju hört e det dåligt med servo olja kan saaben ge ifrån sig ett skrämmande ljud.. Men i alla fall biva trodde icke på ventilknack.. tog även los luftfiltret idag det var något igensatt så blåste ur det.. ska gå ner och testa snart igen.. Massor av förslag snäll är verkligen en trevlig bil att köra..

Sök