Ta bort bränsletrycksregulator, hur koppla slangarna sen då?

CaLas
3 augusti 2011 · 19 Inlägg

Halloj!
Jag har en bränsletrycksregulator i min V40 som jag vill ta bort men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med slangarna? spec den gula hårda slangen, och ska det sitta något annat där regulatorn sitter sen?
Bilder finns i mitt fotoalbum.

Rojpen
3 augusti 2011 · 2 230 Inlägg

varför ska du ta bort den för? menar den behövs ju

så kan det vara då det inte blev som det skulle
CaLas
3 augusti 2011 · 19 Inlägg

Det "dippar" när man gasar åså händer det typ inget under 2500v så jag tror att det är den som spökar. Förre ägaren satte dit den så han kunna köra på E85 men jag tankar bensin ist...

Chrills
3 augusti 2011 ·

Hej

Du kan låta regulatorn sitta kvar! Men det du ska göra är att ta reda på original bränsletryck och justera detta då förra ägaren har säkerligen höjt bränsletrycket för att kunna köra på E85 ist för vanlig bensin. Låter i mina öron vara det lättaste du kan göra.


MVH//Christian A

CaLas
3 augusti 2011 · 19 Inlägg

Jag har justerat den till orginaltrycket men bilen är allmänt slö ändå.

Chrills
3 augusti 2011 ·

Hej

I så fall hade jag bytt tillbaka till original BTR för att utesluta fel på denna. Om detta inte fungerar är det något annat som spökar i din kärra.


MVH//Christian A

CaLas
3 augusti 2011 · 19 Inlägg

Vart sitter orginal BTR på en V40? har för mig att den inte var bortkopplad nämligen.

ASvensson Det finns alltid en lösning!
3 augusti 2011 · 33 Inlägg

Den sitter väl i kanten på bränslelisten?

CaLas
3 augusti 2011 · 19 Inlägg

Jag har lokaliserat orginal regulatorn nu och den är fortfarande inkopplad, är det bara till att ta bort den blåa regulatorn och dra slangen till direkt till den "riktiga" ist? då är frågan bara vad man gör med den gula, ta bort förgreningen och koppla ihop de hårda slangarna med varandra lr?

Jag hittade även en kontakt på baksidan av motorn under grenröret som hade åkt ut, undra vad den gör?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang