3138
Sök

Xenon s60 2002

63 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Funderar på att skaffa xenon ljus i halvljuset http://www.xenonkungen.com/se/art/canbu … bb5015175a
Hur monterar jag dit dom på enklaste sättet? Var på Mekonomen och kollade lite, och han sa att om man ska montera xenon ljus på s60 2002 så måste man lyfta bort fronten för att komma åt typ, tyckte att de lät lite konstigt så jag frågar er istället!

//Linus

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 augusti 2011
Har du automatisk nivåreglering eller automatisk höjdjustering på strålkastarna? Polismyndigheten har haft vänligheten att upplysa mig om att det är lagkrav & hotat med lite böter. Fem minuter senare fick min kusin böter av samma anledning på samma ställe.
Senast redigerat av RD_87 (4 augusti 2011)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

86 Inlägg
5 augusti 2011
För att kunna montera på ett smidigt sätt så får du ta av fronten... går inte få bort lyktorna om man inte tar bort den... Lättast o bäst för att slippa problem med polisen är att byta till volvo original xenon lyktor som jag gjort... Har t.o.m klarat mig igenom bilprovningen med dom i 3 år;)

63 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
okej, jag tror att jag har automatisk nivåreglering och automatisk höjdjustering, är de inte de på alla s60 från 2002?

Volbeat86 - att byta till orginal xenon är väll svindyrt ? eller har jag fel smile

86 Inlägg
6 augusti 2011
Nja, ganska dyrt är det=) men går hitta ett par på skroten för lite billigare pengar=) Om du har automatisk höjdreglering så kan du inte justera höjden på lysena vid ljusomkopplaren, alltså ingen ratt för det... Brukar bara vara automatiskt på xenon bilar...

4 822 Inlägg
6 augusti 2011
zydone skrev:
okej, jag tror att jag har automatisk nivåreglering och automatisk höjdjustering, är de inte de på alla s60 från 2002?

nej alla har inte nivåreglering, det va tillval.
du ser enkelt om du har nivåreglering eller inte genom att titta på stötdämparna då dom vanliga är i princip jämn tjocka hela vägen medands nivåreglerings dämparna är typ dubbelt så tjocka upp till .

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

86 Inlägg
6 augusti 2011
Jaha, var det nivåreglering han menade... trodde det var höjdjustering på lysena;) men nu har han svar på båda=)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 augusti 2011
Mig veterligen så spelar det ingen roll om det är på stråkastarna eller på hela bilen men det ska vara automatiskt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

86 Inlägg
6 augusti 2011
Behöver inte vara nivomatic, vilket är stötdämparna bak... Men det ska vara automatisk höjdjustering till strålkastarna för att inte blända...

4 822 Inlägg
6 augusti 2011
Volbeat86 skrev:
Behöver inte vara nivomatic, vilket är stötdämparna bak... Men det ska vara automatisk höjdjustering till strålkastarna för att inte blända...

precis, det är därför som det sitter en givare på bakaxeln som känner av hur lastad bilen är.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

63 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
Okej tack för svar! men om jag ska sätta xenon på helljuset, är de fortfarande lika krångligt då? att man lär ta bort fronten? man måste väll iaf inte hålla på att krångla med höjdjusteringar och grejer med tanke på att man har ju inte hellyset på när man har möte wink Har inte pillat så mycket med ljus och el så jag är inte så kunnig

86 Inlägg
6 augusti 2011
På helljuset borde det vara godkänt... behöver ju inte ha nån ljusbild på det heller... men det är lika trångt att byta helljuslampor=) men fronten är relativt lätt att ta bort så är nog smidigast att göra så...

63 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
Funderar just nu på att beställa hem en xenon sats från xenonkungen, men vet inte vilket kit jag ska köpa? Ska ha de i helljuset  så kan jag ha utan canbus om jag ska ha i helljuset? http://www.xenonkungen.com/se/art/60w-x … 107f063460
Eller måste jag ha canbubus i helljuset? http://www.xenonkungen.com/se/art/canbu … 107f063460

86 Inlägg
26 september 2011
Okej, har du kollat xenonhuset.se Jag beställde därifrån o det var billigare, men Canbus behöver du inte till nån lampa om du inte har en väldigt ny bil, sitter en vanlig glödtrådsvakt i de flesta bilar...

63 Inlägg
27 september 2011
Trådstartare
Kollade nyss på xenonhuset och de va ju billiare än xenonkungen. Så jag behöver inte ha canbus om jag ska konvertera helljuset då ? :-)

86 Inlägg
27 september 2011
Jag trodde nästan det, nej du behöver inte canbus, jag köpte till både hel o halvljuset, gick inte länka dit nu men jag satte detta i helljuset

Xenon Kit 35W

Artikelnummer: 1001
Xenon kit 35W.

I halvljuset har jag ju xenon original så jag bytte bara lampa till 8000K smile

Men det funkar kanon iallafall o blev stor skillnad på kvällen!!!

63 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
okej , men då borde de här kittet passa då? 75w http://www.xenonhuset.se/sv/produkter/x … t-75w.html
vill ju ha så starkt helljus som möjligt utan att sätta på fula extraljus wink

1 335 Inlägg
28 september 2011
de passar men FAN va dyrt

B5 #001

Sök