3579
Sök

Tonade Sidorutor fram -- trafikolycka

28 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Hej, Vad händer om man har tonade sidorutor fram och sen krockar man med den bilen, eller ännu värre, skadar någon. hmm

Vad händer då, då har man ju hafft nedsatt syn och bilen har haft ett olagligt färgat skickt på rutorna.

Kommer försäkringar och gälla om man framför bilen på ett olagligt sett??

Ni fattar nog vad jag menar roll ..

836 Inlägg
4 augusti 2011
Försäkrings frågor e väldigt svårt att svara på smile då alla bolag hanterar ärenden annorlunda!

Men just som du skrev så har man då framfört bilen olagligt vilket betyder att försäkrings bolaget har rätt att neka dej ersättning!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
4 augusti 2011
Pilsnerkorv skrev:
Hej, Vad händer om man har tonade sidorutor fram och sen krockar man med den bilen, eller ännu värre, skadar någon. hmm

Vad händer då, då har man ju hafft nedsatt syn och bilen har haft ett olagligt färgat skickt på rutorna.

Kommer försäkringar och gälla om man framför bilen på ett olagligt sett??

Ni fattar nog vad jag menar roll ..

Jag bara undrar varför man ska ha sidorutor som är olagligt tonade. Vågar ni inte visa er eller vad är egentligen problemet. Detta har varit uppe för diskussion flera gånger. Jag tror att FB kan dra ner på ersättningen eller drastiskt minska den iaf.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

28 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
de är många som har så, de blir så mörkt å svalt å skönt i bilen och man kan peta näsan i stadstrafik utan att behöva oroa sig.

pratade med en kille på besiktningen, han sa att det inte fanns en enda laglig film på marknaden idag. man fick bara ha tonat om själva glaset i rutan var tonat. konstiga regler.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
4 augusti 2011
Pilsnerkorv skrev:
de är många som har så, de blir så mörkt å svalt å skönt i bilen och man kan peta näsan i stadstrafik utan att behöva oroa sig.

pratade med en kille på besiktningen, han sa att det inte fanns en enda laglig film på marknaden idag. man fick bara ha tonat om själva glaset i rutan var tonat. konstiga regler.

Nu verkar jag kanske tjatig men varför ska det vara mörkt i bilen på ex.vis dagtid? Det svala sköter ACC:n om.

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

28 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
alla har inte sånna mordärna grejjor.

det måste vara mörkt i bilen för det blir varmt när den står parkerad + att inredningen blir solblekt och spricker

4 823 Inlägg
5 augusti 2011
Vettemannen skrev:
Pilsnerkorv skrev:

Nu verkar jag kanske tjatig men varför ska det vara mörkt i bilen på ex.vis dagtid? Det svala sköter ACC:n om.

/Benny

spelar ingen roll om man har ac eller inte för det blir svalare och skönare iallafall då man slipper mycket av värmen när solen lyser igenom rutan.

när jag tonar om rutorna på min V70 så kommer jag även att tona rutorna på framdörrarna av den anledninge att det är snyggare men framförallt för att få det svalare inne i bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2011
Christian S skrev:
Vettemannen skrev:
Pilsnerkorv skrev:

/Benny

spelar ingen roll om man har ac eller inte för det blir svalare och skönare iallafall då man slipper mycket av värmen när solen lyser igenom rutan.

när jag tonar om rutorna på min V70 så kommer jag även att tona rutorna på framdörrarna av den anledninge att det är snyggare men framförallt för att få det svalare inne i bilen.

Jag köper det där att det kan vara svalare och skönare men fan inte att det skulle vara snyggare men smaken är ju som en viss kroppsdel ju.

/Benny

Min youtubekanal!

Supraman
2 300 Inlägg
5 augusti 2011
Detta är nog en bedömning från fall till fall.
Har man kolmörka rutor så är det större "risk" att detta kan tas upp som del av olyckan.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Rumpmas
3 860 Inlägg
5 augusti 2011
Christian S skrev:
Vettemannen skrev:
Pilsnerkorv skrev:

/Benny

Jo men vad bra. Det blir snyggare. Skitbra anledning att kompromissa med säkerheten. Hoppas du slipper förklara det för någon motpart som skadas svårt i en olycka i framtiden pga att du inte såg denne. Kör bilen enbart på inhägnat område, så får du modifiera den precis hur du vill.

1 570 Inlägg
5 augusti 2011
Jag lånade en Jeep med tonade rutor fram och det var ju som att köra runt med mörka solbrillor på natten, dvs väldigt svårt att se ut. Jag förstår att det finns ett förbud mot det. Ser coolt ut men är helt värdelöst när det är mörkt.

4 823 Inlägg
5 augusti 2011
Andromeda skrev:
Christian S skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jo men vad bra. Det blir snyggare. Skitbra anledning att kompromissa med säkerheten. Hoppas du slipper förklara det för någon motpart som skadas svårt i en olycka i framtiden pga att du inte såg denne. Kör bilen enbart på inhägnat område, så får du modifiera den precis hur du vill.

det beror ju på hur mörkt man har det wink
har man kolmörkt så tror fan att man inte ser nått när det är mörkt ute men har man den ljusaste toningsfilmen så släpper den igenom 50% ljus så är det inte speciellt mörkt utan man får bara en brytning av ljuset, en otonad ruta släpper inte igenom 100% ljus utan kanske typ 80%

har haft film på framdörrarna på flera av mina gamla bilar och aldrig blivit stoppad för det och då snackar vi över en period på kanske närmare 7år.

M103 skrev:
Jag lånade en Jeep med tonade rutor fram och det var ju som att köra runt med mörka solbrillor på natten, dvs väldigt svårt att se ut. Jag förstår att det finns ett förbud mot det. Ser coolt ut men är helt värdelöst när det är mörkt.

som sagt, det beror ju på hur mörka rutona är samt vilken film man har använt för sån där billig skit film som man köper på typ biltema ser man ju varken in eller ut medans på riktig kvalitets film så ser man inte in men man ser ut.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Avstängd
44 Inlägg
5 augusti 2011
Är du vid liv efter smällen så slit filmen direkt?

28 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
men tänk så skvallrar den man kört på.

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 augusti 2011
Vettemannen skrev:
Christian S skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jag köper det där att det kan vara svalare och skönare men fan inte att det skulle vara snyggare men smaken är ju som en viss kroppsdel ju.

/Benny

Det är utseendet folk vill åt, samma sak med motorcyklister som har kollegetröja över skinnstället, frågar du dom får du lika svävande svar: det är för att skydda mot regn, insekter, åska, vind, gubbar etc. Så toningen har knappast något med att det ska bli svalt, skydda inredningen från sprickor eller att den ska skydda från dom där ryska torpederna som är efter bilägaren tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2011
Slash skrev:
Vettemannen skrev:
Christian S skrev:

/Benny

Det är utseendet folk vill åt, samma sak med motorcyklister som har kollegetröja över skinnstället, frågar du dom får du lika svävande svar: det är för att skydda mot regn, insekter, åska, vind, gubbar etc. Så toningen har knappast något med att det ska bli svalt, skydda inredningen från sprickor eller att den ska skydda från dom där ryska torpederna som är efter bilägaren tongue

Det är ju inte ens snyggt........iaf. tycker inte jag det! Jag tycker helt enkelt det ser för jävligt ut.

/Benny

Min youtubekanal!

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 augusti 2011
Slash skrev:

Haha kunde inte sagt det bättre själv cool Samma med kapade fjädrar och sen dra upp att det blir bättre väghållning som försvar. tongue Eller montera stor "racing vinge" på en bil som bara går på gata o sen använda downforce som ett argument... lol
Senast redigerat av AcesHigh666 (5 augusti 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Saabifierad
2 031 Inlägg
5 augusti 2011
Vettemannen skrev:
Slash skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Det är ju inte ens snyggt........iaf. tycker inte jag det! Jag tycker helt enkelt det ser för jävligt ut.

/Benny

Smaken är som baken. Dock är det intressant att när det kommer till exempelvis toning av de främre sidorutorna är det få som erkänner att dom vill ha det för utseendets skull men när man kommer till toning av blinkers och baklampor då säger nästan alla att det är för att dom tycker det är snyggt wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
5 augusti 2011
Slash skrev:
Vettemannen skrev:
Slash skrev:

/Benny

Smaken är som baken. Dock är det intressant att när det kommer till exempelvis toning av de främre sidorutorna är det få som erkänner att dom vill ha det för utseendets skull men när man kommer till toning av blinkers och baklampor då säger nästan alla att det är för att dom tycker det är snyggt wink

Man ska ju kunna ha ögonkontakt med medtrafikanter och av den anledningen så accepteras bara en viss procent toning, oftast det som sitter på bilen från fabrik. Jag tycker det är minst lika äckligt med MC-visirerna där man inte ser ansiktet på föraren.

/Benny

Min youtubekanal!

Avstängd
44 Inlägg
6 augusti 2011
Riktigt snyggt med tonat ända fram och klart som fasen det är för utseendet och inget annat.

Sök