3267
Sök

S60 2.4t orkeslös!!

118 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Hej. Har en volvo s60 2.4t. När man typ trycker på från låga varv på tex 3 an så känner man att det trycker på lite gran typ första sekunden sen är det som att köra in i en väg iaf upp till 5000 rpm då det händer lite igen.. Är dom så org lr e det nått fel?! kanske försvinner om man chippar?! Tacksam för svar.Mvh Tobbe

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

477 Inlägg
5 augusti 2011
litet läckage på trycksidan kanske?

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

86 Inlägg
5 augusti 2011
Skulle tro att det är laddtrycks regler ventilen... kostar några hundra på volvo, prova att byta den först, hjälper det inte så är det nog luftmassmätare och är det inte den så är det förmodligen spjällhuset= DYRT... Bytte det på min o det hamnade på 2500 efter alla mina rabatter då jag jobbar på volvo;)

48 Inlägg
5 augusti 2011
säg till när du är i v-vik så ska ja kolla på den. har 2 st magnet ventiler samt en trycktestare. så kan vi fixa de:D

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

86 Inlägg
6 augusti 2011
Hjälper inte att rengöra spjällhusen på dessa... Fel på potentiometern i huset så den hittar inte vilket läge den är i...

118 Inlägg
6 augusti 2011
Trådstartare
ok! kanon!! tror inte det är nått fel på den men vi kan ju testa iaf! dom e väl rätt trötta org!!
west_evul skrev:
säg till när du är i v-vik så ska ja kolla på den. har 2 st magnet ventiler samt en trycktestare. så kan vi fixa de:D

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay

Sök