2477
Sök

Bensinmätare ur funktion volvo 740 -90

6 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
#1
hejsan, min tank mätare funkar inte, den går upp på fullt när jag startar bilen, men den går ner till tomt igen, vad kan felet bero på, någon som har något tips om vad man kan göra.. tacksam för svar. mvh johan


A.Sörman
1 299 Inlägg
5 augusti 2011
#2
att du har haft en tankmätare som fungerar är mest förvånande då det är standard fel. smile

finns bara två ställen det kan vara fel på.instrument panel eller tankarmaturen.


3 182 Inlägg
5 augusti 2011
#3
kan även vara själva tankmätaren men även kretskortet kan ha pajat nån stans.

finns en kille på blocket som säljer ny  renovera eller renoverar upp den du skickar.

men som sagt det kan va tankarmaturen med.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 174 Inlägg
5 augusti 2011
#4
absolut_turbo skrev:
hejsan, min tank mätare funkar inte, den går upp på fullt när jag startar bilen, men den går ner till tomt igen, vad kan felet bero på, någon som har något tips om vad man kan göra.. tacksam för svar. mvh johan
Det där felet verkar vara mer regel än undantag, jag har precis likadant på min 760 -90.

Kan oxå tänka mig dom fel som tidigare personer nämnt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

6 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
#5
tack för svar. jag har också funderat på armaturen, men jag får prova o byta tankarmaturen. sen får man söka sig fram.. tack än en gång för svaren!



Sök