8 augusti 2011
Trådstartare
2 dagar höll skivjäveln, vet inte varför. kollade riktigt noga på en annan 740 så inget skulle bli fel, tog mig en sväng efter jag hade monterat den och blev skapligt nöjd! Inga vibrationer alls!bilen gick klockrent i drivlinan och vibrerade ingenting, körde kanske 5 mil igår bara.
Och idag när jag skulle ta bilen till garaget och fixa tutan så gick de galant, körde 2 mil. riktigt nöjd fortfarande, fixade tutan och sedan skulle jag bege mig hem så blev de kaos.
Han köra 1 mil och tänkte att jag skulle dra på lite me bilen, gasar upp till 170 km/h och det smäller till så in i helvete. Trodde växellådan hade rasat,men icke. jag stannar till fort och kollar under bilen och vad får jag då se ?
En totalt förstörd hardyskiva som man knappt ser gummit på, bara trådar överallt. Fattar inte hur den kan gå sönder ? jämförde hela tiden med en annan 740 som har hardyskiva och min montering såg exakt lika dan ut som den.
Så i morgon blir det att köra upp bilen på lyften och se hur allt ser ut, och om någonting mer blev förstört.
Ny hardyskiva mm kommer inhandlas och jag skulle behöva hjälp av nån här som vet hur allt ska sitta, kommer lägga upp bilder på min montering och när jag ska montera den nya så ni kan vara med och säga om någonting blir fel.
Är riktigt tacksam om nån kunde följa min montering på garaget och kunna rätta om någonting blir fel, som sagt.
För någonting måste ha blivit galet vid monteringen eller så var hardyskivan ett måndagsexemplar då jag jämförde med en annan 740 som rullar på så fint.
Mvh