4163
Sök

Trimma T4-98

Plåtslagarn
194 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
Tjena som rubriken beskriver så har jag en T4-98.

Jag undrar ifall någon skulle kunna beskriva och även ladda upp bilder på hur man skulle kunna få upp hästarna .

Jag funderar på och sätta i en 16T turbo från turbotech men jag undrar att sätta stålomspunnen slang in till turbon skulle det funka och ha original returen tillbaka ? för har sett mycket sånt på fotum men fattar itne ett skit.

Sen måste jag byta spridare och mer för att komma högre och till vad isåfall ?

Om jag ska ha 16T då måste jag bygga om grenröret och sätta 3" hela vägen och även mappa om den så den inte smälter.

Hoppas någon kan hjälpa mig att förstå lite mer om vad jag ska ge mig in på

243 Inlägg
9 augusti 2011
sry för reklam men: sök på google efter motorrecept till S/V40 eller om de va på TPC
finns trimrecept för 260hk | 300hk och 400hk+ står allt du behöver ha för att uppnå dom hästarna.

Edit:
Eller så steg 3 chippar du bilen hos t.ex. Autotech så får du 3" rör hela vägen och hästar på 260-280hk.
slipper du byta turbo, spridare osv.
Senast redigerat av V40Lundberg (9 augusti 2011)

Är något fel?...plocka genast isär och kolla varför
Kika gärna in mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=285089

Plåtslagarn
194 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
V40Lundberg skrev:
sry för reklam men: sök på google efter motorrecept till S/V40 eller om de va på TPC
finns trimrecept för 260hk | 300hk och 400hk+ står allt du behöver ha för att uppnå dom hästarna.

Edit:
Eller så steg 3 chippar du bilen hos t.ex. Autotech så får du 3" rör hela vägen och hästar på 260-280hk.

vad är TPC?

388 Inlägg
9 augusti 2011
virre_t4 skrev:
V40Lundberg skrev:

Edit:

vad är TPC?

Turbo Performance Club - Klubb med forum på nätet för volvo bilar med turbo googla wink

Plåtslagarn
194 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
yoppe skrev:
virre_t4 skrev:
V40Lundberg skrev:

Edit:

vad är TPC?

Turbo Performance Club - Klubb med forum på nätet för volvo bilar med turbo googla wink

hittar ju inga motorrecept sad

Offroad Racing
3 122 Inlägg
9 augusti 2011
Du kan ju alltid börja med en vanlig chippning.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Plåtslagarn
194 Inlägg
9 augusti 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Du kan ju alltid börja med en vanlig chippning.

måste ändå byta turbo då den jag har i nu skjuter olja i tryckrören hmm

Sök