4021
Sök

Hjälp medlåda till 2 st Rockford P2D210!

6 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Hejsan.

Har köpt mej 2st P2D210 som jag inte har något låda till och vet heller inte hur stor låda osv jag ska använda mej av. Köpte dem begagnade.

Undrar därför om det finns någon här som skulle kunna fixa liter osv till en portad låda?
Spelar all sort av musik.

Har förövrigt ett Sinus live SLA-1500 steg.

Tack i förhand!
/ Marcus

16 197 Inlägg
12 augusti 2011
midjet skrev:
Hejsan.

Har köpt mej 2st P2D210 som jag inte har något låda till och vet heller inte hur stor låda osv jag ska använda mej av. Köpte dem begagnade.

Undrar därför om det finns någon här som skulle kunna fixa liter osv till en portad låda?

Tack i förhand!
/ Marcus

på rockfords hemsida hittar du ALL info om basarna samt olika lådförslag.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

6 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
midjet skrev:
Hejsan.

Tack i förhand!
/ Marcus

Det fanns bara för en bas..

16 197 Inlägg
12 augusti 2011
midjet skrev:
evilaudio skrev:
midjet skrev:
Hejsan.

Tack i förhand!
/ Marcus

Det fanns bara för en bas..

då tar man de ggr2 om man har 2 basar..

6 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Ska jag ha en låda nästan 80 liter å en port till 2 st 10" verkar ju väldigt stort?
Hade gärna velat haft en rätt liten låda så man får plats med nå mer i skuffen. tongue

16 197 Inlägg
12 augusti 2011
midjet skrev:
Ska jag ha en låda nästan 80 liter å en port till 2 st 10" verkar ju väldigt stort?
Hade gärna velat haft en rätt liten låda så man får plats med nå mer i skuffen. tongue

80 liter till 2st 10" e inte väldigt stort.   

men vill du inte att lådan ska ta upp mycke plats så e de ju bättre att du bygger med EN bas slutet (ca 20-25 liter)

men de kommer inte ens spela i närheten så högt som med 2st i en portad låda.

6 Inlägg
12 augusti 2011
Trådstartare
Okej okej!

Då får jag kika på det, tack så mycket för hjälpen! smile

dj_dinmamma
13 augusti 2011
80 liter är ju inte så mycke mackan..
Har ju 84 liters låda till mina två tior, och det är inte så himla stort..
Du har ju en stor bil smile

21 761 Inlägg
13 augusti 2011
midjet skrev:

Har räknat på en låda som är på 70 liter i byggvolym med slotport som ska sitta på ena kortsidan, lådan görs med dessa yttermått (22 mm material):

Höjd: 344 mm
Bredd: 744 mm
Djup: 333 mm

Porten ska vara 6,7 cm i innerbredd och totalt 61 cm lång, vilket ger ca 40 Hz avstämning. Om du stoppar in en 16 mm tjock och 61 cm lång skiva i porten så sänks avstämningen till runt 35 Hz. smile

6 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
okej tack! drönirettab smile

Sök