3130
Sök

Koppla laddtrycksmäte i s40

39 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
tja. ska koppla in en laddtrycksmätare i min s40. så undrar jag var jag ska sätta t-korset på vilken sladd  i motorrummet. visa gärna med en bild hade varit bra. tack///turbomusen

93 Inlägg
14 augusti 2011
kolla på min/kunde visat igår tongue

777 Inlägg
14 augusti 2011
TurboMusen skrev:
tja. ska koppla in en laddtrycksmätare i min s40. så undrar jag var jag ska sätta t-korset på vilken sladd  i motorrummet. visa gärna med en bild hade varit bra. tack///turbomusen

tänk bara på att om det e en öppen dump släpper du ut mätt luft o motorn kan gå sämre. dände mig på min gamla s40 2,0t sad
Senast redigerat av Volvox40 (14 augusti 2011)

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti

93 Inlägg
14 augusti 2011
Volvox40 skrev:
TurboMusen skrev:

tänk bara på att om det e en öppen dump släpper du ut mätt luft o motorn kan gå sämre. dände mig på min gamla s40 2,0t sad

Var det inte laddtrycksmätare han skulle koppla in? ingen dump la ? smile

39 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
ne laddtrycksmätare

40 Inlägg
14 augusti 2011
Bara att koppla på vilken vakumslang som hellst.

7 393 Inlägg
15 augusti 2011
-Lime- skrev:

nä, måste vara från insuget så man får det realistiska trycket,

har sett lite tattarkopplingar wink

40 Inlägg
15 augusti 2011
granadadr skrev:
-Lime- skrev:

nä, måste vara från insuget så man får det realistiska trycket,

har sett lite tattarkopplingar wink

Jo men det säger sig själv att den ska vara från insuget, men jag e inte så insatt i volvo så jag vet hur många vakumslangar där sitter på det;)

1 624 Inlägg
15 augusti 2011
du har en kompressormatad e36a, och en turbo matad e30 och du vet inte hur man kopplar in en laddtrycksmätare?

93 Inlägg
15 augusti 2011
careau skrev:
du har en kompressormatad e36a, och en turbo matad e30 och du vet inte hur man kopplar in en laddtrycksmätare?

hahaha, här har vi en som kan ! ask careau if u have some questions!

40 Inlägg
16 augusti 2011
careau skrev:

Lilla du, har jag sagt att jag inte vet? gör du dig dum eller är du det? Jag har haft min mätare inkopplad på olika vakumslanga FRÅN INSUGET( vet inte var dina kommer från annars) och den visar likadant på alla, har även haft mitt sprut (civinco SA300) på olika och det visar 0,52 på ALLA. så jag vet inte vad du yrar om?

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
16 augusti 2011
Valfri vakumslang efter spjäll.
Du har ett par att välja ibland.. smile

93 Inlägg
17 augusti 2011
-Lime- skrev:
careau skrev:

Lilla du, har jag sagt att jag inte vet? gör du dig dum eller är du det? Jag har haft min mätare inkopplad på olika vakumslanga FRÅN INSUGET( vet inte var dina kommer från annars) och den visar likadant på alla, har även haft mitt sprut (civinco SA300) på olika och det visar 0,52 på ALLA. så jag vet inte vad du yrar om?

+1 wink

1 624 Inlägg
17 augusti 2011
-Lime- skrev:
careau skrev:

fel, uppfattade det som att det var du som hade skrivit tråden.

40 Inlägg
17 augusti 2011
careau skrev:
-Lime- skrev:
careau skrev:

fel, uppfattade det som att det var du som hade skrivit tråden.

Okej, då förstår jag vrf du skrev så!

Sök