Jiar: Ok! Yes, vi hörs vidare.
Woodjen: Tackar!
Ja, det är bara att följa här och se framöver.
H3llBoy: Tackar!
Jag säger till om det blir till salu i så fall vetu. Har gjort en lista på vilka saker som folk är intresserade av om det blir så att ja byter ut nåt.
Ja, då var ju äntligen motorn i och ihopkoppling av resten gjort.
Har haft lite problem med en massa saer innan en ordentlig uppstart kunnat göras.
Först så hade jag ingen nyckel till bilen då den hamnat på villovägar.. Så det blev till att försöka få tag på en ny.
Philipson Bil i Karlstad skred till verket och hjälpte mig. Inte helt lätt visade det sig då den har japanskt chassinummer som inte funkar i Europeiska systemet. Så med hjälp av låsnummer och lite detektivarbete så lyckades dom pricka rätt!
Stort tack till Philipson!!
Efter detta så rök det en fin vit strimma från motorrummet varje gågn jag provade att starta... Inte ok!!
Lyckades tillslut lokalisera att det kom från generator-området. Så kabelhärva plockades ner igen och kollades över. inga fel på den.
Så jag kollade vidare och upptäckte att det var lite bränt på en av oljekylslangarna. Det visade sig att den låg emot en del av generatorn som blev strömförande under startögonblicket och då "svetsade" det lite där. En strippa senare så var det ok och den startade utan problem.
Gött!!
Var förbi J-Spec igen och hämtade lite saker.
Blev ett Ultra Racing övre stag bak. sitter i C-stolparna, En vattentemp givare med monteringsadapter, en shortshift och lite dekaler (Brakeland/J-Spec.se)
Sen var jag hos Philipson och fixade lite glödlampor. Det är ju lite annorlunda lampor i Koukibakljusen. Även i framblinkerserna.
Där måste jag byta en gång till. för dom som dom hade där var 5W. Och jag behöver 12V/18W. Men det är beställt nu.
Staget monterat!
Kylvattentempsensorn monterad i adapter på kylslangen. Tyvärr funkade inte sensorn som den skulle. Den passade inte med Defi-instrumenten. Visade ungefär 80grader fel...
Så det blir att skaffa en Defi sensor senare istället.
Bubble shift knob från Proper+ (It's proper) monterad.
Sen har lite dekaler monterats på baklucka och framruta!