3175
Sök

Finns det lagar angående klistermärken på bilar?

71 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
tja.

jag undrar om det finns någon mot klistermärken som p-vakt är inget yrke det är en psykisk sjukdom, polis är ingen yrke det är en psykisk sjukdom, och så vidare?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 augusti 2011
Det finns väl ingen lag som enbart rör klistermärken på bilar. Men det finns ju lagar som säger vad man får och inte får trycka upp och skylta med offentligt så det är nog mer det du ska kolla upp.

För övrigt så kan jag tycka att det är enormt barnsligt att hata p-vakter och poliser. Lyd lagar och regler från början så har man inget problem med dom. Det är ju inte dom som sköter sitt jobb som är "psykiskt sjuka" i många av fallen om vi säger så...
Senast redigerat av rickylicious (16 augusti 2011)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

7 394 Inlägg
16 augusti 2011
håller med barnsligt OCH provocerande att ha sånt på bilen,, Polisen lär ju knappast vara vänligare om du har sånt på bilen wink

1 079 Inlägg
16 augusti 2011
Onödigt att provocera en yrkesgrupp som kan ge en böter som sagt de gör bara sitt jobb wink men visst det är inte det ts frågade om, skulle tro att i det här fallet så går det under tryckfriheten, därmed inget lagbrott däremot finns det också lagar hets mot folkgrupp och det handlar inte det här om.
Senast redigerat av Madhouse (16 augusti 2011)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Osponsrad
1 631 Inlägg
16 augusti 2011
Dagens "hets motfolkgrupp" innebär ju att man knappt får ha en eu-skylt med Sveriges flagga på.. Samhället har blivit gnälligt !   
Men som sagt, blir man tagen av farbror blå och har en dekal med "polishästen har fittan på ryggen" så lär ju dom knappast tycka det är lika roligt som du wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

71 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
rickylicious skrev:
Det finns väl ingen lag som enbart rör klistermärken på bilar. Men det finns ju lagar som säger vad man får och inte får trycka upp och skylta med offentligt så det är nog mer det du ska kolla upp.

För övrigt så kan jag tycka att det är enormt barnsligt att hata p-vakter och poliser. Lyd lagar och regler från början så har man inget problem med dom. Det är ju inte dom som sköter sitt jobb som är "psykiskt sjuka" i många av fallen om vi säger så...

jag hatar inte dom. jag bara tycker det är lite småroliga texter.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 augusti 2011
dekaltrim är din vän !
Där kan du skriva whatever u want,

C H E V R O L E T <3

Sök