tjena!
tänkte testa det här med projekt tråd och se om det uppskattas så detta är min lilla introduktion, många som klagat över att man inte visar upp det som händer i garaget så får väl ta tag i mej själv
bilen är en 960 t5 -96:a (finns info om motor etc på bilen på min profil)
målet med bilen är att ha en ren lek/bus bil som kommer plågas på träffar som t.ex gatebil o.s.v
ska även försöka få den reggad som ombyggt fordon
bilen är just nu isärplockad men här kommer lite bilder på hur den såg ut innan jag rev isär den.
mycket har hänt, kommer fylla på med bilder och info så ofta jag kan!
åkte en del med "sleeper" stuk när den användes innan den revs isär
stilig
här kommer hända mycket framöver, försöka få bort mycket onödig skit m.m. stay tuned
tänkte att det kan vara kul att slänga upp en bild på hur det såg ut på kontoret innan, ser alldeles för tungt ut
hmm trasig topp packning tro?
Som sagt så såg den ut FÖRR. har pillat en hel del med den sen då.
bilder kommer!
info om bilen:
Är alltså en volvo 960 -96:a för er som missat detta, precis slått om till 16 000 mil.
användes dagligen förut, men har alltid velat ha en seriös lekbil med extra allt, så nu är den en av projekten i garaget.
lite udda bil att bygga om totalt så det gjorde det ännu mer kul, plus att det finns inte en rostfläck på hela bilen och mycket fin i övrigt
planerna - just nu, tillkommer alltid 1000 saker
:
Maskinellt:motorn rasade för ett tag sedan, map censorn gick åt h-ete så den spikade sönder dom "billiga" venolia kolvarna. nu är måttbeställda ross kolvar på ingång från USA.
passar på att renovera motorn totalt och fräsha upp i motorrum (lacka saker, rensa bort onödig skit, nya tryckrör etc)
kommer även konverteras till E85.
mappning + bänkning tillkommer naturligtvis
kommer även zf eller någon annan go låda i den så småningom.
Invändigt: (kommer vara helt rensad (+lättad) utom nedanstående prylar)-2 sparco evo 2 plus stolar (köpt)
-sparco mocka ratt (köpt)
-hydraulisk handbroms
-flockad bräda (inlämnad)
-autometer mätare
-fullbur (köpt)
-6 punkts 3" bälten (köpt)
-brandsläckare
-batteriet i skuffen
-lätta så mkt som möjligt (t.ex dörrar)
chassi/kaross:-stel bakaxel (ev 4 link)
-coilovers runt om me go camber fram
-powerflex bussningar runt om
-nya stag etc i framvagn (diverse väghållnings stag + nya fräsha stag)
-xc90 v8 bromsar fram (nästan klart)
-r-bromsar bak
-stålomspunna bromsslangar
-lätta så mycket som möjligt
övrigt:kommer bygga seriöst soppa system me fuel cell, catch tank o.s.v
kommer även fräshas upp överallt
Tillkommer alltid saker på listan, men är väl detta som snurrar i huvudet just nu
hoppas någon stackars själ följer mitt projekt, inte så kul nu i uppstarts perioden på tråden men kommer mer, promise.
som sagt bilen är påbörjad men har aldrig fått tummen ur till att göra någon projekt tråd
tips, förslag och kritik är alltid välkommet, och är det något ni undrar så va inte blyga att fråga!
stay tuned/ viktor