Hejsan gott folk!
Har inte updaterat här på länge pga olika anledningar...
Fick inbrott i garaget för lite över ett år sedan och då tog dom nira sprutet, plenum insug, turbo + WG, 8st 18" fälgar med däck, sparco ratt, XC90 bromsarna, alu kylet O.S.V...
Så tappade suget helt och lät bilen stå..
Efter detta så satsade jag på min sport, FMX och har satsat fullt ut på det och kört shower m.m.
Men nu i år så bröt jag ryggen på 3 ställen och har fått hålla mej lugn ett par månader, och nu när jag fått upp rörligheten och den mesta smärtan försvunnit helt så fick jag ett ryck och började greja med 960:n igen innan FMX åkandet kommer igång igen
Så allihopa, IM BACK ON TRACK!!
Här är lite pics på vad som hänt (mobilbilder)
Bilen tvättades av efter att ha stått i en carport i ca 1,5år och rullades in i garaget
Då min gamla motor gav upp så köpte jag en 2,3l t5 som gått 7000mil, och skruvade ner för att det ska monteras H-profil stakar och nya lager, packningar m.m
Har börjat rensa ut onödiga kablar, slangar etc för att få lite mer stil på det, kommer köra med orginal sprut till o börja med
Stolarna blev inte stulna så dom står och väntar på att monteras!
Köpte en likadan ratt som blev stulen, och nu inom kort ska buren byggas så man kan börja montera stolar, bräda etc!
Så, nu är bilen på väg att bli bil igen!
bilder kommer updateras lite titt som tätt, målet just nu är att få en körbar bil till våren så att jag kan regga den som ombyggt fordon.
T5 motor, ZF låda, BMW diff och S60R bromsar runt om är planen.
Sen har jag en hel del trimm som ska på efter reggning
Satsar på en rolig bil med runt 400-450 driftsäkra hk.
Kommer uppdatera titt som tätt framöver!
Stay tuned/ V