2892
Sök

Drivknutsdammask audi a4 1998

28 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
dags att byta drivknutsdammask på audin 1.8 T 1998. Tänkte köpa biltemas delbar och sätta dit fast använda super atack lim istället för biltemas lim som medföljer. är det någon som har testat om delbara dammasken är bra?

tacksam för svar och tips.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 augusti 2011
Testade faktiskt en sån på vinterbilen. Bara för att jag var för lat för att plocka isär allting just då.
Pilligt som fan, och rätt klumpigt. Men den sitter faktiskt rätt bra. Och limmet som följde med var förvånandsvärt starkt faktiskt! Man fick ta i för att dela på sakerna iaf.

Inget jag skulle använda på en bil jag tycker om, men det duger gott åt vinteråket/arbetshästen/bruksbilen osv smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

28 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Då kör vi med en sån men är limmet starkt nog? Tänkte annarss köra med en lim som heter supwer attack och den fäster bra som fan. Men jaag tänkte limma den nya damasken sen låta den så över dagen innan jag trär på damasken på drivknuten. Tänkte dra på lite silicon. För att vara extra säker att skiten sitter kvar. Böt du till en annan damask eller sitter den delbara kvar?

Mvh

28 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
Lite felstavning sorry limmet heter super attack.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 augusti 2011
Limmet som följer med är ingen riskt att det släpper. Och det typ smälter gummit litegrann, sen stelnar det och blir hårt. Man kan nästan säga att det svetsar ihop gummit.

Jag tror du måste fästa damasken runt knuten, för den är väldigt mjuk, dvs att den kommer inte stanna med kanterna ihop om du inte fäster den på ngt sätt. Jag tätade med lite silikon jag oxå faktiskt.

Min damask sitter kvar, fast den har inte gått speciellt långt sen jag gjorde det. för den har stått obesiktigad ett tag.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök