RisEtrade, Carkings & Wendesgymnasiet i ett unikt samarbete ska i denna projekttråden presentera och visa utvecklingen av vårt BMW projekt inför Elmia 2012.
Bilen är en BMW 7-serie och har för avsikt att visas upp i RisEtrades företagsmonter under Bilsport Performance & Custom Motorshow 2012.
Mer info om projektet, bilen & illustrationsbild uppdateras 27-28/8 när bilen transporterats ner från Tandsbyn Östersund till Kristianstad.
DETTA BLIR EN RIKTIG UTMANING, HÄNG ME!
Senast redigerat av CarbonLoader (19 augusti 2011)
Alex jag har ev lite uppdatering till dig. kommer höra av mig när jag har lite tid under veckan. men nu gnuggar vi händerna, laddar redbullen o snart är det igång
Alex jag har ev lite uppdatering till dig. kommer höra av mig när jag har lite tid under veckan. men nu gnuggar vi händerna, laddar redbullen o snart är det igång
Just nu sitter jag på tåget hem från Kebnekaise. Nu har man varit på toppen 2 ggr, enough. På lördag kommer en uppdatering när Örjan kommer och lämnar BMW:n, HÅLL UT
Nu är bilen framme i Kristianstad & projektet kan påbörjas på allvar. Det är en BMW 735iL - 92, 3,5 liters rak sexa med 211 hästkrafter original. Nedan följer bilder på hur bilen ser ut idag samt en avslutande illustrationsbild av Pelle Wagner på hur vi ungefär tänkt att bilen ska se ut när den är färdig. Ändringar kan ske under byggets gång.
Illustrationsbild av Pelle
Mycket grejer är beställda & påväg in nästa vecka, som exempel ett helt nytt bodykit & skärmbreddare m.m. Tack Örjan för ett trevligt besök! Håll er uppdaterade för nu händer det mycket!
Här kommer en bild på fälgarna som är tänkta till BMW:n. Det blir givetvis FETA RIMS i minst 9,5 x 20". Den kromade läppen kommer som det är tänkt i nuläget att kläs in i matt svart plastvinyl.