2766
Sök

Gorgs officiella öltråd med tips och recensioner

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
20 augusti 2011
Dricker Oofta svensk öl. Östeuropeisk öl eller brittiskt ska det vara. Och inte från burk.

412 Inlägg
20 augusti 2011
Heineken eller tjeckisk öl är bäst. Skall drickas iskall, antingen på flaska eller i ett tunt högt glas smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

1 808 Inlägg
21 augusti 2011
En kall Guinness i stort fint glas samt med perfekta skummet.

Annars funkar ljusöl som Karhu, Mariestad samt en hel del tjeckiska öl eller en Kill Kenny, Men bara i glas

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2011
Gronwalls skrev:
En kall Guinness i stort fint glas samt med perfekta skummet.

Annars funkar ljusöl som Karhu, Mariestad samt en hel del tjeckiska öl eller en Kill Kenny, Men bara i glas

Karhu dricker man alldeles för sällan. Dags att beställa en back på systemet tror jag cool

Cupra_
21 augusti 2011
Mariestads Export på glasflaska, drickes direkt ur flaskan. Det är favoriten om man ska dricka öl för att det är gott.. Personligen tycker jag att man blir så mätt på den bara.

Till stark mat är Singha eller San miguel schysst tycker jag..

Spendrups Old gold är annars fin, påminner lite om mariestads. Trevlig, greppvänlig flaska dessutom.

Corona, Miller m.fl. smakar bara vatten.. Budweiser ska vi nog inte ens ta upp..

:-)
367 Inlägg
21 augusti 2011
Deception skrev:
Mariestads Export på glasflaska, drickes direkt ur flaskan. Det är favoriten om man ska dricka öl för att det är gott.. Personligen tycker jag att man blir så mätt på den bara.

Spendrups Old gold är annars fin, påminner lite om mariestads. Trevlig, greppvänlig flaska dessutom.

Corona, Miller m.fl. smakar bara vatten.. Budweiser ska vi nog inte ens ta upp..

Vattenölet är perfekt nybörjar-öl.
För att jag skulle gå billigare i drift lärde jag mig gilla öl genom just Budweiser och Miller. cool

Cupra_
21 augusti 2011
Haha ja det var ju också ett sätt att börja öla tongue  Själv smakade man falcon första gången man drack så det är ju rätt otroligt att man fortfarande gillar öl big_smile

huh?
10 427 Inlägg
21 augusti 2011
-Michael skrev:
Deception skrev:

Vattenölet är perfekt nybörjar-öl.
För att jag skulle gå billigare i drift lärde jag mig gilla öl genom just Budweiser och Miller. cool

Bättre med vattenöl som faktiskt smakar öl. Massa skumma tillsatser i de där amerikanska "ölen".

http://www.ölrecension.se/wp-content/uploads/2010/08/Budvar.jpg

Den tjeckiska motsvarigheten till amerikanska Budweiser, från just Budweiser (tyska namnet) i Tjeckien smile
Finns på systemet här i Falun, kan rekommenderas om man gillar lite "lättare" öl.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 augusti 2011
Hmm Pistonhead var en favorit tills jag smakade senaste versionen, smakar dynga tycker jag. Bäst var den första som såldes i glasflaska.

Heineken, Dansk Fatöl, och en öl som jag testade en gång som hette något med "Red Beer" vet inte om det kan ha varit "harboe" som gjorde den men den var sjuukt god. Är varken ljus eller mörk, så den blir lite rödaktig i färgen(därav namnet) mycket god.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Självlärd
3 083 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
Hmm Pistonhead var en favorit tills jag smakade senaste versionen, smakar dynga tycker jag. Bäst var den första som såldes i glasflaska.

Heineken, Dansk Fatöl, och en öl som jag testade en gång som hette något med "Red Beer" vet inte om det kan ha varit "harboe" som gjorde den men den var sjuukt god. Är varken ljus eller mörk, så den blir lite rödaktig i färgen(därav namnet) mycket god.

Heineken smakar ju bara vatten. Iallafall om man druckit riktig öl innan

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Cupra_
21 augusti 2011
AcesHigh666 skrev:

Kan kanske ha varit nåt i denna stil?
http://www.spendrups.se/lib/ProductView … ductId=133

1 948 Inlägg
21 augusti 2011
Nej detta var en "privatimporterad" öl från tyskland på 33cl burk. Men till min förvåning var den jävligt god. Det var säkert 4-5 år sen jag drack den. Men den var fin som fan.
Senast redigerat av AcesHigh666 (21 augusti 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 948 Inlägg
21 augusti 2011
Hittade den är 99% säker på att det är denna.

http://www.ratebeer.com/beerimages/full_size/12393.jpg

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 augusti 2011
AcesHigh666 skrev:
Hittade den är 99% säker på att det är denna.

http://www.ratebeer.com/beerimages/full_size/12393.jpg

Jag trodde inte att det fanns någon som gillade röda harboe, jag vet några killar som köpte detta till en bar en gång. Nästan osäljbara så länge det fanns nåt annat. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 948 Inlägg
21 augusti 2011
Det finns folk till allt smile

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 augusti 2011
Föredrar vanligtvis att dricka ur glas. Ur smaksynpunkt upplever jag visserligen ingen nämnvärd skillnad men det känns smidigare och blir mer lättdrucket ur glas.

Favoritöl? Tja, en iskall Corona med en klyfta lime nedstucken i flaskhalsen är oftast en fröjd att njuta av smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 augusti 2011
IceEyes skrev:
Föredrar vanligtvis att dricka ur glas. Ur smaksynpunkt upplever jag visserligen ingen nämnvärd skillnad men det känns smidigare och blir mer lättdrucket ur glas.

Favoritöl? Tja, en iskall Corona med en klyfta lime nedstucken i flaskhalsen är oftast en fröjd att njuta av smile

dendär limeklyftan var från början till för att gnugga bort rostfläckar från flaskhalsens mynning som berodde på billiga/halvdassiga kapsyler men har av nån anledning blivit något som "ska" serveras tillsammans med en corona...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

388 Inlägg
22 augusti 2011
Tycker A. Le Coq premium e god iaf, annars är Norrlands Guld Dynamit fin. tongue

Direkt ur burk då, annars blire ju massa annat skit o ta reda på. big_smile
Senast redigerat av JsoooN (22 augusti 2011)

Självlärd
3 083 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Idag är det lilllördag vilket betyder ett par öl ikväll. Var och köpte Ambar Especial, Cheap Thrills, Pistonhead cruisin summer och Miller. Så ikväll ska det testas lite så får vi se vem som vinner en fortsatt plats i kylskåpet
Senast redigerat av Volvo142_73a (24 augusti 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

?
1 038 Inlägg
24 augusti 2011
Volvo142_73a skrev:
Som topic lyder.

Hur dricker du din öl?

Beror på hur törstig ja e big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Sök