20 augusti 2011
Trådstartare
Busgrabb skrev:
volvo_turbo_v40 skrev:
yoppe skrev:
Det gör stor skillnad framför allt i lite högre hastigheter som ex 80-120 tider har jag tyvärr inga men laddtrycket kommer att följa med bättre upp igenom hela registret än orginal som mer är en knuff sedan får man växla värt var enda krona vill du ta steget längre letar du upp en T4 turbo och byter ut din nuvarnde passar rakt av sedan tar du kontakt med Autotech motor i trollhättan som har färdiga chip för denna modd och du får du yttligare 30-35 hk mot chippning med orginal turbo;)
härligt att höra, orginal e dom ju inte så roliga när laddet minskas mycket efter typ 4500rp/m .
sen har jag en till fråga, min bil rycker vid gaspådrag på typ alla växlar vid låga varv ? vrf ? typ som spikningar. försvinner detta om jag har tur efter chippning ?
Nej, blir troligen värre.
Börja med nya stift och sedan tändspolar, vanligt fel på äldre X40 bilar.
jo det ska jag kolla med en gång när skolan drar igång på måndag, tur man går bilmek så man har tillgång till verkstaden all tid efter skolan å även på skoltid när det är lugnt med kundbilar. jaja, tack för svaren sålänge =9 Mvh
När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p