3354
Sök

Chippa volvo v40

176 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
#1
Tjenare, undrar om det är någon som har chippat volvo s/v40 2.0t fas 1 ?

gör det stor skillnad ?

hur högt laaddtryck ger steg 1 ?

alla svar motages smile

Mvh Leo

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Rejsa ?
2 959 Inlägg
19 augusti 2011
#2
volvo_turbo_v40 skrev:
Tjenare, undrar om det är någon som har chippat volvo s/v40 2.0t fas 1 ?

gör det stor skillnad ?

hur högt laaddtryck ger steg 1 ?

alla svar motages smile

Mvh Leo

Det är nog nästan ingen som chippat en sådan bil, mycket ovanligt är det... roll


1. Ja
2: ca 1 bar

Det är det mest prisvärda du kan göra, kör på !

Autotech

176 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
#3
tak för snabbt svar smile har kommit en ny firma till jönköping som heter bilmäster AB som chipar för runt 3000 så då e det värt ? vore kanon om någon har accelerationstider för steg 1 ? 80-120 osv....

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

388 Inlägg
19 augusti 2011
#4
Det gör stor skillnad framför allt i lite högre hastigheter som ex 80-120 tider har jag tyvärr inga men laddtrycket kommer att följa med bättre upp igenom hela registret än orginal som mer är en knuff sedan får man växla värt var enda krona vill du ta steget längre letar du upp en T4 turbo och byter ut din nuvarnde passar rakt av sedan tar du kontakt med Autotech motor i trollhättan som har färdiga chip för denna modd och du får du yttligare 30-35 hk mot chippning med orginal turbo;)


176 Inlägg
19 augusti 2011
Trådstartare
#5
yoppe skrev:
Det gör stor skillnad framför allt i lite högre hastigheter som ex 80-120 tider har jag tyvärr inga men laddtrycket kommer att följa med bättre upp igenom hela registret än orginal som mer är en knuff sedan får man växla värt var enda krona vill du ta steget längre letar du upp en T4 turbo och byter ut din nuvarnde passar rakt av sedan tar du kontakt med Autotech motor i trollhättan som har färdiga chip för denna modd och du får du yttligare 30-35 hk mot chippning med orginal turbo;)

härligt att höra, orginal e dom ju inte så roliga när laddet minskas mycket efter typ 4500rp/m .
sen har jag en till fråga, min bil rycker vid gaspådrag på typ alla växlar vid låga varv ? vrf ? typ som spikningar. försvinner detta om jag har tur efter chippning ?

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

Rejsa ?
2 959 Inlägg
20 augusti 2011
#6
volvo_turbo_v40 skrev:
yoppe skrev:
Det gör stor skillnad framför allt i lite högre hastigheter som ex 80-120 tider har jag tyvärr inga men laddtrycket kommer att följa med bättre upp igenom hela registret än orginal som mer är en knuff sedan får man växla värt var enda krona vill du ta steget längre letar du upp en T4 turbo och byter ut din nuvarnde passar rakt av sedan tar du kontakt med Autotech motor i trollhättan som har färdiga chip för denna modd och du får du yttligare 30-35 hk mot chippning med orginal turbo;)

härligt att höra, orginal e dom ju inte så roliga när laddet minskas mycket efter typ 4500rp/m .
sen har jag en till fråga, min bil rycker vid gaspådrag på typ alla växlar vid låga varv ? vrf ? typ som spikningar. försvinner detta om jag har tur efter chippning ?

Nej, blir troligen värre.
Börja med nya stift och sedan tändspolar, vanligt fel på äldre X40 bilar.

Autotech

176 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
#7
Busgrabb skrev:
volvo_turbo_v40 skrev:
yoppe skrev:
Det gör stor skillnad framför allt i lite högre hastigheter som ex 80-120 tider har jag tyvärr inga men laddtrycket kommer att följa med bättre upp igenom hela registret än orginal som mer är en knuff sedan får man växla värt var enda krona vill du ta steget längre letar du upp en T4 turbo och byter ut din nuvarnde passar rakt av sedan tar du kontakt med Autotech motor i trollhättan som har färdiga chip för denna modd och du får du yttligare 30-35 hk mot chippning med orginal turbo;)

härligt att höra, orginal e dom ju inte så roliga när laddet minskas mycket efter typ 4500rp/m .
sen har jag en till fråga, min bil rycker vid gaspådrag på typ alla växlar vid låga varv ? vrf ? typ som spikningar. försvinner detta om jag har tur efter chippning ?

Nej, blir troligen värre.
Börja med nya stift och sedan tändspolar, vanligt fel på äldre X40 bilar.

jo det ska jag kolla med en gång när skolan drar igång på måndag, tur man går bilmek så man har tillgång till verkstaden all tid efter skolan å även på skoltid när det är lugnt med kundbilar. jaja, tack för svaren sålänge =9 Mvh

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

grön aktivist
846 Inlägg
20 augusti 2011
#8
Något som kan vara värt att tänka på är att billiga chip är ofta billiga av en anledning.
Det brukar löna sig i längden att chippa hos dom mer kända, dyrare (och mer beprövade) aktörerna smile.


388 Inlägg
21 augusti 2011
#9
Confide skrev:
Något som kan vara värt att tänka på är att billiga chip är ofta billiga av en anledning.
Det brukar löna sig i längden att chippa hos dom mer kända, dyrare (och mer beprövade) aktörerna smile.

Sant hade ett okänt chip i min bil när jag köpte den och tyckte att effektkurvan var helskum så jag åkte till Autotech plockade ur chippet och Peter kolla graferna som visade att bla. tändningen var fel satte i deras chip istället så blev bilen hur trevlig som helst 2995:- tar dom för chippet.


grön aktivist
846 Inlägg
21 augusti 2011
#10
Precis! Det är som när folk lämnar in bilen för "det är ju 1000 kronor billigare!!!".
Blir inte 1000 kronor billigare när du skjuter turbo/ smälter stakar x).



Sök