Hallå !
det är nog dags att presentera min bil som man försöker förbättra lite då och då när budgeten tillåter. Jag har inte skrivit tidigare för att jag trodde inte min bil skulle vara något intressant eftersom det inte är någon värsting... men det bästa med rejsa är att det finns så mycket om så många olika bilar, så jag får helt enkelt göra mitt och bli en liten del av detta
Lite om bilen nu då:
En gammal porsche 911t från -69 som inte alls har sitt originalutseende kvar, jag gjorde inte saken bättre heller så jag fortsatte att ändra/förnya bilen efter min smak... På andra sidor som handlar endast om porsche så hade dom nästan hängt mig ifall jag skapade en tråd där... så här på GARAGET känner man sig lite mer hemma.
Motorn är en liten 2,2 liter från en 911 -71 med 155hk och 191nm.
Fast förgasarna fick lämna sin plats i bilen och nu har den insprutning istället "Megasquirt"
Växellådan är en 901 "dogleg" som jag tycker sådär om, väldigt stora och långa rörelse för att få i växlarna
Bromsarna är inte mycket att komma med redigt men det håller jag på att förbättra just nu... Man fick hoppa på med båda fötter på bromsen för att det skulle hända nåt. Så bromsade bilen väldigt mycket höger fram. Som sagt så håller jag på att fixa detta nu och det kommer bli skönt att ha bättre bromsar och jämna bromsar.
Nu får jag se om jag lyckas få upp lite bilder.
Bilen nån dag efter köpet:
Så köpte jag en excenterslip och skulle testa lite på bilen: (där hade den hunnit få sin tredje uppsättning fälgar)
så tyckte man det var skoj och fortsatte
där kunde man inte ångra sig längre