3548
Sök

Kan den här personen görs något ?

152 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
hej , det här gäller min kompis som precis fått körkort , hon körde 80 km/h o klarade sig på en fartkontroll , tydligen så visar bilen för mycket , vägen var 70 , men problemet är att hon ringde sin kompis och sa " jag hann precis bromsa ner innan polisen hade tur " personen som tog emot samtalet alltså hennes kompis säger hon har spelat in samtalet och gå till polisen , det kan väl inte hända något ? Liksom ingen hastighet är nämd samt hon körde inte snabbt , vet detta kanske är dum fråga men för hennes skull , hennes kompis förstår jag mig inte på.

957 Inlägg
23 augusti 2011
10km/h förfort kan de knappast ta körkortet ifrån hene  så hon behöver inte oroa sig för det sen att hon ska gå till polisen ja det kan hon göra men  det enda polisen kommer göra  är  skrata för de lägger inte ner tid och pengar för att ta fram  bevise  om det är just den personen som körde 10km/h förfort 
Jevligt bra kompis har hon iallfall   nä  men det värsta som kan hända är att hon för böta 1500kr för de jävla 10km/h som hon körde förfort om det  nu var ens det  men  ner det gäller körkort så kan de inte och kommer inte ta den ifrån hene .
Tips till den dumma kompisen som spelade in är skafa liv hahahah

Avstängd
10 388 Inlägg
23 augusti 2011
OM det nu skulle vara så, så finns det inga bevis. Det är hörsägen rakt av, så nej, det där ger inget.

Annars skulle ju hennes kompis kunna ringa/gå till polisen o säga "nej men jag SÅG att hon körde i 90 på 50 väg, och det sa hon också"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

886 Inlägg
23 augusti 2011
Om nu bilen visar för mycket, "uppenbarligen", hur visste hon då att hon skulle bromsa in för fartkontrollen? wink

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
23 augusti 2011
Wicca skrev:
Om nu bilen visar för mycket, "uppenbarligen", hur visste hon då att hon skulle bromsa in för fartkontrollen? wink

Och om bilen visar för mycket varför bromsar hon då över huvud taget?

Smoke Tires Not Drugs.

152 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Men hur kan hon åka fast för 10 ? Inget är nämt ?

152 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Märkte det efteråt , med hjälp av gps , men till frågan , kan dom göra något ?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
I praktiken så tror jag polisen kommer skratta åt hennes bekant om hon får för sig att försöka. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
1 031 Inlägg
23 augusti 2011
Inget kommer att hända, polisen utreder inte utan bevis.

957 Inlägg
23 augusti 2011
nä de kommer inte göra något så detär bara att leva livet och va glad smile

Muttley
23 augusti 2011
Men är dem 18 år någon av dem?. Jag menar var de kompisar???

Nej klart som fan hon inte kan få böter för en inspelning. Dessutom så lär polisen skratta och tala om att man inte får spela in hit och dit hur man nu vill och känner för det.

Nej de är inget bevismaterial.

5 111 Inlägg
23 augusti 2011
Jag tror nog att hennes kompis försökt skoja med henne om hon inte är helt puckad i huvudet.

Hur som helst kan jag ju dikta ihop vilken historia som helst över telefon, som kan vara på skoj och helt utan samröre med verkligheten, klart att polisen inte kan gå på en sådan.

När det hänt något större brott så brukar ju en drös sjuka människor erkänna det även om det bara kan ha begåtts av en enda person. Ska de sy in alla som erkänner också?

886 Inlägg
23 augusti 2011
mickecorrado skrev:
Wicca skrev:

Och om bilen visar för mycket varför bromsar hon då över huvud taget?

Haha, touché. Missade den lilla detaljen.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Offroad Racing
3 122 Inlägg
23 augusti 2011
tkd_rille skrev:
Men är dem 18 år någon av dem?. Jag menar var de kompisar???

Nej klart som fan hon inte kan få böter för en inspelning. Dessutom så lär polisen skratta och tala om att man inte får spela in hit och dit hur man nu vill och känner för det.

Nej de är inget bevismaterial.

Precis, man får inte spela in samtal hur som helst så i så fall har ju kompisen varit än mer olaglig. Och dom bevisen är ju betydligt tydligare...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
Kul tråd. smile Tobbe 12 år frågar.

C20LET
1 041 Inlägg
23 augusti 2011
linuslinje skrev:

hahaha din rackare, o det roliga att alla är snälla o försöker ge svar tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
Rawad skrev:
linuslinje skrev:

Syftet med ett forum som Garaget är att diskutera ämnen, hjälpa dem som inte vet och själv få hjälp på de punkter man brister. Att du tycker svaret på detta ämne är självklart betyder inte att TS tycker detsamma, oavsett om han är 12 eller 92år gammal.

Eller du tycker ett Garaget.org med enbart fullt lärda besserwissrar vore att föredra? smile

804 Inlägg
23 augusti 2011
henke_99 skrev:
Precis, man får inte spela in samtal hur som helst så i så fall har ju kompisen varit än mer olaglig. Och dom bevisen är ju betydligt tydligare...

Du får spela in dina telefonsamtal hur mycket du vill, även utan att berätta det för personen du pratar med.
Sen har vi fri bevisprövning i Sverige, så oavsett hur olagligt man har gått tillväga för att få fram ett bevis så får beviset användas i rätten. Att bevisvärdet i en ljudinspelning inte är starkt nog för ett åtal är en annan femma.

4 005 Inlägg
23 augusti 2011
Rquired skrev:
Rawad skrev:
linuslinje skrev:

Syftet med ett forum som Garaget är att diskutera ämnen, hjälpa dem som inte vet och själv få hjälp på de punkter man brister. Att du tycker svaret på detta ämne är självklart betyder inte att TS tycker detsamma, oavsett om han är 12 eller 92år gammal.

Eller du tycker ett Garaget.org med enbart fullt lärda besserwissrar vore att föredra? smile

Sant, men du glömde även punkten, att ha roligt. Vilket TS lyckades sprida i detta fall. smile

Men det är bra, man ska frukta för sitt körkort om man kör 10km/h för snabbt. Fast det verkar i detta fall med TS beskrivning att det var 10km/h för långsamt?? Då blir trafiken säkrare. smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 augusti 2011
linuslinje skrev:
Rquired skrev:
Rawad skrev:

Sant, men du glömde även punkten, att ha roligt. Vilket TS lyckades sprida i detta fall. smile

Men det är bra, man ska frukta för sitt körkort om man kör 10km/h för snabbt. Fast det verkar i detta fall med TS beskrivning att det var 10km/h för långsamt?? Då blir trafiken säkrare. smile

Kan man ha roligt på vägen är det förstås mycket roligare!

Men för att lämna ämnet lite, hur kör man "10km/h för sakta" när många av landets vägar har hastighetsbegränsningar som är 30km/h för lågt satta eller mer? Halmstad är en av de orter där de nya gränserna testats, och här skrattar (eller gråter?) man ibland åt 60-skyltar på vägar som mer än väl kvalificerar sig för 100km/h som gräns.

Om man då kör 90Km/h på en sådan väg, är det då 30km/h för fort eller 10km/h för sakta? wink

Sök