3189
Sök

Saab 900 talldega -97 hackar vid gaspådrag

18 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Tjena Har som sagt en Saab 900 talladega-97 som har fått för sig att så fort man gasar mer än halvgas så hackar/hoppar den fram ända tillsa man kommit över 70 km/h då kan man ibland trycka fullt.

fått tips om att kolla slangar till MV:n och byta tändstift och tändkassett men de är ingenting som hjälpt än.
Det enda som hjälpt är när vi installerade ny programvara i boxen, dock så börjde den hacka igen efter nån dag.

skulle vara tacksam om någon klipsk människa skulle kunna komma med nåt bra tips big_smile

18 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
ingen som har nån aning va de kan vara?  glömde tillägga att de är bara på 2:an man kan trycka fullt efter 70.. resten av växlarna "hackar" alltid vid fullgas när turbon laddar

132 Inlägg
28 augusti 2011
nåt som inte stämmer med luft/bensin blandningen har du provat att byta bränslepump? luftfillter?

18 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
luftfilter har jag testat lite olika..satt i ett öppet filter då blev ryckningarna lite mildare.. får försöka få tag på en ny soppapump och testa

18 Inlägg
3 september 2011
Trådstartare
hjälpte inte med ny soppapump heller

500 Inlägg
3 september 2011
Testat att byta magnetventil?

18 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
japp testat byta både magnetventil och tändkassetten

Evo raggare
386 Inlägg
4 september 2011
Hade liknande problem. Gapet på tändstiften var väldigt stora, vilket ledde till att den inte orkade tända på dom låga varven, därav halvgasen wink Tog ett tändstift bladmått o slog in dom så löste sig problemet sen! Hoppas det ordnar sig för dig!

Mitsubishi Lancer Evolution III 790HK/830NM
Mitsubishi Lancer GTi [MDS-Edition]
Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

18 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
EvoTre skrev:
Hade liknande problem. Gapet på tändstiften var väldigt stora, vilket ledde till att den inte orkade tända på dom låga varven, därav halvgasen wink Tog ett tändstift bladmått o slog in dom så löste sig problemet sen! Hoppas det ordnar sig för dig!

Okej får testa de alldeles strax när jag kommer hem..återkommer med resultat tongue

18 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
fast undrar ändå var ryckningarna kommer ifrån eftersom de är på alla växlar utom 1:an och på alla varvtal över 2500 typ

500 Inlägg
6 september 2011
Är den original eller sitter det nån sorts  trimprogramvara i den?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 september 2011
Tändstift skall vara: NGK BCPR7ES-11.
Kolla även alla vacumslangar. De kan ge upphov till hackande, ex slang till mapsensor osv.
Du kan även passa på o byta soppafilter smile

18 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
minskade gapet  lite på tändstiften då gick den klockrent..så får hoppas att de fortsätter så nu då

Evo raggare
386 Inlägg
6 september 2011
j0kkm0kk skrev:
minskade gapet  lite på tändstiften då gick den klockrent..så får hoppas att de fortsätter så nu då

Oh vad härligt att mitt tips hjälpte wink Hoppas det funkar nu som sagt framöver!

Tack till: WiTune, Flanders Motorsport, BDS Skara Motor, Mitsubishi Härene bil, Mrtuning.se, Robban Stroker, David Rudhem, LG-Speed

Saab älskare!
4 597 Inlägg
6 september 2011
då tycker jag att du köper 4 nya stift istället wink

18 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Funkiee skrev:

Dom är ju nya hmm

Evo raggare
386 Inlägg
7 september 2011
Funkiee skrev:

Problemet var ju att gappet var ju för stort på dom nya stiften förstår du väl!!!

Snäll pöjk
703 Inlägg
7 september 2011
Köp rätt stift nästa gång ;-). Bra att det ordnade sig! Gick bilen dåligt direkt efter stiftbytet eller kom det senare?

Ack vet jag förgasarmotorer!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 september 2011
då köpte ju han fel!!!!!!! bättre lämna tillbaks o köpa nya...

18 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Funkiee skrev:
då köpte ju han fel!!!!!!! bättre lämna tillbaks o köpa nya...

nej jag köpte inte fel nå..

Sök