Hjälpte en kompis i helgen att bygga ett tryckrör då han hade önskat om att köra öppen dump + installerade laddtrycksmätare för att ha lite koll på trycket
Sen blev det lite toning av rutorna på 9-5ng 20% bak och 35% fram.
Var inte helt enkelt då alla tätningar runt rutorna sitter riktigt tight jämfört med alla andra Saabar, men det blev ändå helt ok.
Haft lite problem med min Griffin TTiD och iom andra projekt har den fått stå åt sidan lite det första som byttes var en ny drivaxel då den beg jag köpte inte riktigt höl måttet Sen har ja fått varningar om "vatten i bränslet", beställde Saab original delar bränslefilter och vattensensor. Dränerande och bytte filter Min bil är ju en 2011 men ja hittar verkligen inte vart vattensensor sitter. Sitter ju en kontakt på filter hållaren som ska vara till vattensensor, men hittar inget som är likt den jag skall byta till någon annan som gjort detta byte och vet var den sitter?
Sensorn sitter integrerad i filterhållaren på min så reservdelen kan ja spara till en annan dag
Update: Var en del mek att flytta över allt till nya front och få det rätt, men nu är det gjort. Som ni ser är färgmatchningen inte 100%, så bilen kommer nog åka till lackeraren i helgen för att "fejda" in sidoskärmarna. Blir ett jäkla lyft iaf
Har fått hem konverterings spacers från 5/120 till 5/112, fälgarna är 20"x9j et38. Efter spacers kommer det att vara et16 fram och et8 bak. Kan hända jag tog i lite mycket bak men det märker vi
Tagit bort den konstiga stjärnan och monterat rätt emblem
Så förhoppningsvis blir det montering av allt ikväll
Monterat coils, spacers & fälgar. Vilket lyft (fast lägre ) Ska köra in dom på denna höjden, sen går det att sänka lite till både fram och bak men det skall vara lite stil... Inte skrapa och paja skärmkanter