3129
Sök

Xenon i halvljus, Volvo 740, -88

51 Inlägg
2 oktober 2011
båge skrev:
en xenon lampa blir inte alls så varm som en halogen/glödtråds lampa, men blir jävligt varm ändå!
jag lödde på en plåtbit på höljet som satt original på min lampa!

Var de detta hål du lödde eller?http://data.fuskbugg.se/skalman02/4a3a3f22_hid_xenon_lamp_h4.jpg

Projekt : Volvo 945 LTT

186 Inlägg
2 oktober 2011
lindh00lm skrev:
båge skrev:
en xenon lampa blir inte alls så varm som en halogen/glödtråds lampa, men blir jävligt varm ändå!

Var de detta hål du lödde eller?http://data.fuskbugg.se/skalman02/4a3a3 … amp_h4.jpg

Mycket möjligt att det var det där "hålet" som han lödde över smile Provade med alu folie och det har inte smält än smile Fortfarande lite ströljus men inte alls lika mycket som innan smile
Senast redigerat av daniel_audi92 (2 oktober 2011)

51 Inlägg
2 oktober 2011
daniel_audi92 skrev:
lindh00lm skrev:
båge skrev:

Var de detta hål du lödde eller?http://data.fuskbugg.se/skalman02/4a3a3 … amp_h4.jpg

Mycket möjligt att det var det där "hålet" som han lödde över smile Provade med alu folie och det har inte smält än smile Fortfarande lite ströljus men inte alls lika mycket som innan smile

Okej de blev skillnad då smile Blir ut och prova. smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 oktober 2011
mycket riktigt det hålet! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 oktober 2011
Jag körde xenon i min Cherokee och det bländade knappast någon. Halogen var ju som stearin i de där värdelösa insatserna, xenon blev som halogen på en 240. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

mulle mek
679 Inlägg
14 oktober 2011
ekelund88 skrev:
SleipnerX skrev:
Mjo, men inte nödvändigtvis, beror på watt, palcering och färgtemperatur!
Men OM jag ska montera xenon i en 740, vad ska jag då ha för nåt?

Mvh
// Sleipner

det bländar visst sjukt mycket ... möter jag folk med eftermonterat xenon bländar jag på med allt jag har och vet många som gör de samma smile

Haha gör någon sådär mot mig eller int slår av helljuset då får dom 5 st hella rally 3003 + org helljuset rakt i nyllet wink  och då tror jag dem ångrar att dom slog på sitt helljus  smile För det bländar riktigt ordentlig med extra ljusen tongue
Senast redigerat av r3zz1 (14 oktober 2011)

Gasar tills det Rasar !!!

Pim_Pim
14 oktober 2011
r3zz1 skrev:
ekelund88 skrev:
SleipnerX skrev:
Mjo, men inte nödvändigtvis, beror på watt, palcering och färgtemperatur!
Men OM jag ska montera xenon i en 740, vad ska jag då ha för nåt?

Mvh
// Sleipner

det bländar visst sjukt mycket ... möter jag folk med eftermonterat xenon bländar jag på med allt jag har och vet många som gör de samma smile

Haha gör någon sådär mot mig eller int slår av helljuset då får dom 5 st hella rally 3003 + org helljuset rakt i nyllet wink  och då tror jag dem ångrar att dom slog på sitt helljus  smile För det bländar riktigt ordentlig med extra ljusen tongue

Sjukt störigt är det när en bil sätter på helljuset innan man åkt förbi varann helt. Brukar alltid sitta och vara beredd på helljusspaken när jag möter en bil när det är mörkt. tongue

388 Inlägg
14 oktober 2011
Pim_Pim skrev:
r3zz1 skrev:
ekelund88 skrev:

Sjukt störigt är det när en bil sätter på helljuset innan man åkt förbi varann helt. Brukar alltid sitta och vara beredd på helljusspaken när jag möter en bil när det är mörkt. tongue

Hehe samma här, dock om det är någon som bländat riktigt jävligt med t ex eftermonterat xenon eller inte förstått att man ska blända av när man får möte (Vissa verkar ju tycka att det är okej att åka 5-10 sek med det påslaget under möte) så kan man ju råka slinta och slå på det innan dom passerat. tongue

Moralkärringar undanbedes btw.

51 Inlägg
14 oktober 2011
lindh00lm skrev:
daniel_audi92 skrev:
lindh00lm skrev:

Okej de blev skillnad då smile Blir ut och prova. smile

Gick inte att lödda i mina så tog lite folie  wink

365 Inlägg
15 oktober 2011
Till omegan ja hade som vinterbil handla ja H4 lampor utan dendär styrningen som drar i lampan, så dom såg ut typ som en H7 gör.
Sedan klippte ja ur plåt från en kakburk som sedan rullades ihop osv tills ja fick rätt håldiameter.
Steget efter blev att ha en lös H4 lykta som ja provade i, sen klippte lite mer allt eftersom tills ljusbilden blev prima, sedan gick det att finjustera genom att böja litegranna dit det behövdes.

Det lilla ströljus som blev var nästan uteslutande från lite stenskott i strålkastarglaset, men det fick helt klart duga.

Man har för lite å göra ibland... hehe

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 oktober 2011
Winterdrift skrev:
Till omegan ja hade som vinterbil handla ja H4 lampor utan dendär styrningen som drar i lampan, så dom såg ut typ som en H7 gör.
Sedan klippte ja ur plåt från en kakburk som sedan rullades ihop osv tills ja fick rätt håldiameter.
Steget efter blev att ha en lös H4 lykta som ja provade i, sen klippte lite mer allt eftersom tills ljusbilden blev prima, sedan gick det att finjustera genom att böja litegranna dit det behövdes.

Det lilla ströljus som blev var nästan uteslutande från lite stenskott i strålkastarglaset, men det fick helt klart duga.

Och helljuset då?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

365 Inlägg
15 oktober 2011
henke_99 skrev:
Winterdrift skrev:

Och helljuset då?

Sköttes av 4 stk extraljus, 2x35w 2x50w - xenon allihop :p

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 oktober 2011
Winterdrift skrev:
henke_99 skrev:
Winterdrift skrev:

Och helljuset då?

Men hade blivit besvärligt utan extraljus...

365 Inlägg
15 oktober 2011
henke_99 skrev:
Winterdrift skrev:
henke_99 skrev:

Och helljuset då?

ööö.. ja, det är väl ganska uppenbart?

Offroad Racing
3 122 Inlägg
16 oktober 2011
Winterdrift skrev:
henke_99 skrev:
Winterdrift skrev:

ööö.. ja, det är väl ganska uppenbart?

För mig ja. Men inte för alla.

Sök