2767
Sök

Amazon 4 dörrars 1961 (Stora servicen)

Helrenovering av en Volvo Amazon 4 dörrars årsmodell 1961. Häng med så får ni följa med på en ordentlig service på min Amazon.

657 954 Visningar
Projektet avslutat 18 juni 2016
1 811 Inlägg
4 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:

låter som en toppenidé det, snyggt med hellackat smile

Sant, det blir snyggt. Nästa helg åker jag ner till S-holm för att titta på "nästa projekt", får se om det blir något av det tongue

låter spännade , blir det vad jag tror det blir , ja det får jag väl vänta på nåt år? wink

Hehe, säger inget förrän affären gått i lås, det blir ett senare projekt, först amazonen tongue

1 811 Inlägg
5 maj 2013
Trådstartare
Inga nya bilder tyvärr då kameran lagt av, (får investera i en ny), men höger yttre tröskel är nu helt klar och även ett av dom bakre domkraftsfästena är lagad och riktad till. Nu återstår bara att byta vänster tröskel och fixa till en popnitlagning i en innerskärm i en av dom bakre hjulhusen så är karossen rostlagad. (sköööönt)

1 514 Inlägg
9 maj 2013
Carlén skrev:
Inga nya bilder tyvärr då kameran lagt av, (får investera i en ny), men höger yttre tröskel är nu helt klar och även ett av dom bakre domkraftsfästena är lagad och riktad till. Nu återstår bara att byta vänster tröskel och fixa till en popnitlagning i en innerskärm i en av dom bakre hjulhusen så är karossen rostlagad. (sköööönt)

Ja, måsta vara skönt när rostlagningen är klar smile

ontoft
9 maj 2013
stingray-ragge skrev:
Carlén skrev:

Även denna Amazon kommer nog att bli i världsklass när "stora servicen" är färdig. Imponerad av din nogrannhet och ditt tålamod.  Och köp nu genast en ny kamera så att man kan hänga med i renoveringen:)

1 213 Inlägg
9 maj 2013
Kul se du kommit igång med bilen igen.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

1 811 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
stingray-ragge skrev:
Carlén skrev:

Tack, ja det är alltid skönt när man känner sig klar med rosten och kan gå vidare.

1 811 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
stingray-ragge skrev:
Carlén skrev:

Även denna Amazon kommer nog att bli i världsklass när "stora servicen" är färdig. Imponerad av din nogrannhet och ditt tålamod.  Och köp nu genast en ny kamera så att man kan hänga med i renoveringen:)

Tack så mycket, kul att du gillar mitt arbete, ny kamera på gång. smile

Lina- skrev:
Kul se du kommit igång med bilen igen.

Tack, instämmer, nu får det vara slut med vilan tongue

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
9 maj 2013
när åker du till stockholm då? har du behov av kaffe eller samla delar på vägen så slå en signal,
jag bor ca 3,5mil in i landet från Gävle.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

1 811 Inlägg
9 maj 2013
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
när åker du till stockholm då? har du behov av kaffe eller samla delar på vägen så slå en signal,

I morgon bitti åker jag, bra att veta om jag blir kaffesugen wink

6 527 Inlägg
9 maj 2013
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:

I morgon bitti åker jag, bra att veta om jag blir kaffesugen wink

skickade dig ett PM med lite info.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

594 Inlägg
10 maj 2013
Hitta på tråden idag när ja kika runt lite, har även kollat in kombin för en tid sen, å med tanke på att den blev så fin så tvivlar ja inte på att denna amazon blir i ett sämmre skick. Lycka till :-)

1 811 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Jackson_ skrev:
Hitta på tråden idag när ja kika runt lite, har även kollat in kombin för en tid sen, å med tanke på att den blev så fin så tvivlar ja inte på att denna amazon blir i ett sämmre skick. Lycka till :-)

Tackar så mycket, kul att du hittade min tråd.

1 811 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Tyvärr sket det sig med S-Holms resan idag, när vi kom ner till Umeå för att hämta trailern så hade den gått så pass sönder att den inte gick att använda, surt sa räven men det kunde ha varit värre smile. Får göra ett nytt försök framöver.

204 Inlägg
10 maj 2013
Carlén skrev:
Tyvärr sket det sig med S-Holms resan idag, när vi kom ner till Umeå för att hämta trailern så hade den gått så pass sönder att den inte gick att använda, surt sa räven men det kunde ha varit värre smile. Får göra ett nytt försök framöver.

Tråkigt att höra! Har sträckläst tråden nu i ett svep och måste bara säga att du är riktigt duktig!
Man blir jättesugen på att fixa sig ett renoveringsobjekt smile

Fortsätt så!

1 811 Inlägg
10 maj 2013
Trådstartare
Pantsfoff skrev:
Carlén skrev:

Tråkigt att höra! Har sträckläst tråden nu i ett svep och måste bara säga att du är riktigt duktig!
Man blir jättesugen på att fixa sig ett renoveringsobjekt smile

Fortsätt så!

Tackar så mycket, kul att höra.

1 811 Inlägg
11 maj 2013
Trådstartare
Ny kamera kräver nya bilder tongue , här kommer några bilder på tröskelbyte på båda sidor.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-d169b7c0e0afb00daa63966183d540ea.jpg
Så blev tröskeln på höger sida.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-7febdd6e82249ccdb28898e44f9b9303.jpg
Här har jag satt tillbaka framskärm o dörr för att måtta in tröskeln.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-9dd576806f604116510f9f37619b054a.jpg
På gång med tröskel.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-9295c39d55c6d10f2b6c482216351b8b.jpg
Hann även med att få bort all u-massa från vänster fram.

ontoft
11 maj 2013
Världsklass!  Blir så bra.smile

6 527 Inlägg
1 811 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
ontoft skrev:
Världsklass!  Blir så bra.smile

Tackar så mycket.

farbrorbozze skrev:
äntligen ny kamera , jobbet ser toppen ut som alltid smile

Tack, japp ny kamera och snart rostlagad kaross, det tar sig tongue

1 811 Inlägg
12 maj 2013
Trådstartare
Tröskel börjar snart bli klar, två småställen kvar att se över på kaross innan den är okey.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-b596d7f6a407422d7b40fc247ec7874d.jpg
Tröskel snart klar och dörrar o skärmar bortplockade igen.

https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1161/1161-0b381481011423502c1ecf6bd5bd1348.jpg
Snart dags för en tvätt smile

Sök