Börjar väl med att berätta varför jag köpte bilen, det var så att jag letade efter krockade bilar att renovera och sälja vidare.
Hittade en 530i -88 i kristianstad och åkte och titta på den.
När jag kommit hem efter turen från köpet var jag redan fast och bestämt mej att denna bilen ska jag behålla.
Tappade bakspoilern påväg hem ligger mellan "åhus - hässleholm" i någon skog och har det bra nu.
Den var ändå i så dåligt skick, så den skulle bytas så det gjorde inte så mycket!
andra dagen i ägandet så började jag att bearbeta krockskadan med en liten mini domkraft och en kraftig hammare, att pressa ut och slå ut skadan med. sedan när jag kände mej nöjd med det tunga artelleriet så spackla jag upp formen.
sådär blev resultatet.
Har ingen bild på finspacklingen, osv tyvärr men bilden efter talar väl för sig själv när den kom hem från lack.
Som nytt vill jag säga :)
När det var klart , så kom ny bakspoiler på och bilen blev "körklar" för synens skull !
Men jag var inte nöjd då, utan lacken fick sig en doning med polermaskinen då den var rätt matt i lacken!
Efter en heldag i garaget med tunga armar så blev resultatet följande.
blev rätt nöjd själv, eller JÄVLIGT nöjd rättare sagt :)
Dagen efter det så fick jag på bakrutedekal samt framrutestreamer
Det var då jag fick för mej idén att "förfina" mycket mer! det räckte inte med dekaler utan nu började jag tänka "vinge, läpp, sidokjolar osv.. och då acca projektet upp!
efter vintern införskaffade jag mej ett par nya bakljusen, som snabbt sattes på när jag fått dem!
bytade även avgasrör "simons" custom made, för att passa dock blev motståndet helt åt helvete och bilen sjukt seg.. inget drag alls, så jag satte på orginal igen och svetsa på ändrören istället på orginalburken. (tänk vad bra trädgårdstunnan kan vara ibland)
sedan kom vingen, som tog ungefär 3 månader innan jag satte borren i lacken, dock blev jag sjukt nöjd
bild från vallåkra 2006 så, det är såhär den ser ut just nu från att vara krockad till " ungdomsskick " Nu väntar jag bara på lack på vingen och få bort rosten på tanklocket samt ett par sidokjolar.
glömde visa, sportfiltret och fäste bygget, då jag "råka" välja ett filter med 110 anslutning och bimmern har 80 anslutning, och röret jag byggde det med hade 60 ;)
såhär blev det i bilen. ( DOCK MÅLAD OCH AVSKÄRMAD NU! ) har ingen ny bild bara!
Det nästa som är planerat på bilen är väl att fixa motor rummet och göra lite trevligare inredning.
Det var väl allt just nu! Om ni har fler tips på vad som ska hända så hör gärna av er!
Nerlackering osv, har jag redan hört men jag tycker personligen att det är skönt att nåt bryter av.
VILL TACKA: MIN FARSA SOM HJÄLPT MEJ MED BÅDA MINA BILAR..
/skoglund