3200
Sök

Centrallås Passat 3B -98 Helt dött! Panik?

378 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Somsagt.. Centrallåset är helt dött. Låser inte nånting alls. För att jag ska kunna låsa så måste jag krypa in i bilen och trycka ner låspinnarna på dörrarna. Det absolut enda sättet att låsa upp, är att låsa upp genom bagaggeluckan. Och där går det endast att låsa upp! Går alltså ej att låsa där!

När jag låser upp i bagageluckan så öppnas alla dörrar och div.

På höger framdörr kan jag inte få in nyckeln. Vänster framdörr går att vrida om. Men, det är liksom inget motstånd.

Så jag misstänker att centrallåsemotorn/låskistan är kass i vänster fram dörr.
Det har fungerat innan. Men är nu somsagt kasst.

Har kollat på bildelsbasen. Och där stog något om antal stift i motorn. Jag har ingen aning vad jag har "/
Så här ser den alltså ut: http://www.bildelsbasen.se/?link=item&a … d=21863244

Vad ska jag beställa? Måste ha en nu!!

Väldigt väldigt tacksam för svar!!

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

387 Inlägg
6 september 2011
Antgligen brytaren i lås kistan rätt vanligt på wv / Skoda har samma problem me mOssans bil sad e
Väll var ta art - nr när du ska beställa ?

378 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
frank_745 skrev:
Antgligen brytaren i lås kistan rätt vanligt på wv / Skoda har samma problem me mOssans bil sad e
Väll var ta art - nr när du ska beställa ?

Då måste jag ju först skruva av allt en gång för att kolla nummret. Sen skruva av det en gång till.
Så jag tänkte att ett snabbt svar hade varit lättare.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.

Sök