2663
Sök

Volvo v70 tdi 98 går inte över 1000 varv...

151 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
ja hej tänkte kolla om någon annan har haft likadant problem? den startar lätt och får bränsle men när jag gasar ( hur jag än gör ) så går den bara upp till 1000 varv inget mer och jag har inte haft någon v70 tdi förut så de e lite nytt för mig tongue bränsle filtret är nytt och lmm ska tydligen va kass ska testa med en ny men kan det va den som gör problemet? tänkte om det kan va nåt annat som jag kanske har missat hmm och nej jag har inte vart på volvo lr så och felsökt eftersom jag är tre mil ifrån tongue

hoppas nån har något tips tack på förhand smile

11 Inlägg
28 november 2011
luftmassemätaren kanske är väk så den har hamnat i ett annat läge i datorn

2 266 Inlägg
28 november 2011
Inte gaspedalen som gott sönder då? Är elektronisk gaspedal på tdi modellerna.

svetsdiff !!!

151 Inlägg
30 november 2011
Trådstartare
lmm är bytt men innan så gick den inte över 1000varv och nu när lmm är bytt och nytt luftfilter så går den till 1150 varv och den går jämt inga hack lr något... ja jag har funderat på om det kan gaspedalen men som sagt e ju massa data på dom så de får nog bli att felsöka tror jag smile men sen när jag har visat för folk hur den går o så så ryker den vit rök men de försvinner när den blir varm och när man gasar då så ryker de en del men den går hur jämt som helst o den är inte svår startad och det finns inget vatten i oljan och ingen olja i vattnet så vette fan va de kan va hehe säkert nån givare men får se på felsökningen så skriver jag här va de kan va för fel. smile
tack för svar MVH

Sök