4464
Sök

Skillnaden mellan en Garret M25 och en M27.

Etropx
19 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
#1
Tänkte bara ta och kolla om det är någon som helst skillnad egentligen mellan en Garret M25 turbo och en Garret M27. Jag har letat som en galning efter specifikation angående de båda på internet men gått bet. Den enda information jag hittat är att den ena klarar mer ladd än den andra. Men det är ju inte det jag vill veta utan snarare vilken prestandaskillnaden på de båda är. Så om någon vet detta och vill dela med sig så får ni gärna göra det. Tack på förhand

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Dr. Turbo
459 Inlägg
10 september 2011
#2
M25 eller M27 säger ingenting om vilka turbos det är. Leta/Fota andra nummer på dem och posta här så ska jag eller nån annan försöka säga vilka Garrett det är.
T.ex S/N: P/N: C/N: på lagerhuset.
Annars kan mått gå bra också.


Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#3
Ska ta och kolla efter nummer så fort jag kan. Har ena turbon ligger här så det kan jag få fram nu.

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#4
Kollade den gamla turbon. Den med beteckningen M27. Dom ända siffrorna jag får fram är på själva snäckan. Då brickorna på Lagerhuset är borta :S.

Garret B.C.2 M27 A/R .48. Antar att detta inte ger någon information ändå. Om någon så antar att jag att det är knapphändigt.

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Dr. Turbo
459 Inlägg
10 september 2011
#5
Då är det mått på kompressor och turbin som gäller. Om du inte vet vilka bilar de kommer från?


Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#6
Den jag bytte ut kommer ifrån en Saab 9000 2.0 korta motorn. Och den jag satte i var från en 2.3:a.

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Dr. Turbo
459 Inlägg
10 september 2011
#7
Ursäkta en icke Saab-entusiast. Vilka årsmodeller på dem? Eller motorbetäckning?


Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#8
2.0:an är en 1993:a och 2.3:an var en -94. Motorbeteckning på 2.0:an är B202S, B204E

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#10
Hehe. Det är därför jag inte heller får till det. Om det nu är så att turbon är från en 2.3 är det alltså an FTT. Och den jag hade innan var ju en LTT. Nu kommer ju frågan, kommer den nya turbon vilja gå på den programvara jag har nu och ladda efter GLT?

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#12
Big Al skrev:
TB2529 på 2.0:an
TB2531 på 2.3:an

Tack för hjälpen. smile

Saab 9000 2.0T 16 -1993

Dr. Turbo
459 Inlägg
10 september 2011
#13
TB2531 klarar ca 240hk+ och fungerar bra vid 1.8bars ladd (gissar dock att lagringen inte klarar det)

Har inte hittat info på T2529:an än men den "ska" klara mindre iaf.


Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
#14
Tack så mycket. Då vet jag i alla fall vad den är "kapabel" till. Nog lär den hålla för en steg 1 chippning i alla fall. Då kommer bilen ladda 1.2 bar med 205 hk / 334 Nm.

Edit: Enligt den information som jag fått om chippet jag ska inhandla skall bilen enligt tillverkaren ladda 1.2 bar och ha ca: 205/330.
Senast redigerat av GreenSaabel (10 september 2011)

Saab 9000 2.0T 16 -1993


Sök