3461
Sök

850 T5 problem vid gaspådrag, startar inte ens nu.

83 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Hej!
Var nyss ute och avfetta hela bilen som jag köpte i torsdags, både utvändigt och inne i motorrummet, bytte även till sportluftfilter igår.
Nu till problemet, när jag hade tvättat rent motorrummet och allting så startade jag motorn och lät den stå på tomgång i ca 5 minuter. Efter det så drog jag iväg en repa, körde ca 5-6 km, kände då att bilen började rycka ifall man började på 1an och varvade upp till ca 5000 varv, ungefär som en moped med skit i förgasaren, den vill inte varva ut riktigt sad
Bilen gick förövrigt helt okej, kände inte att den ryckte någonting förrens man började gasa lite.
Men sedan skulle jag backa in bilen i garaget, och då började den gå sämre och sämre, jag kunde inte ens varva upp den utan att den dog. Fick igång den ett par gånger, dock blev den sämre och sämre och tillslut poffa de till i avgassystemet, och efter det så vill den inte tända / gå igång. 

Vad kan det vara? sad självklart täckte jag för luftfiltret när jag tvättade.

Speed Freak
258 Inlägg
10 september 2011
typiskt fel när man bytt till öppet luftfilter är ju att lmm blir lite ledsen och ger upp! Det skulle jag sätta min slant på iaf.

83 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
FreakY skrev:
typiskt fel när man bytt till öppet luftfilter är ju att lmm blir lite ledsen och ger upp! Det skulle jag sätta min slant på iaf.

Konstigt nog startade den nu ett par timmar senare och gick som vanligt hehe tongue

Sök