---> Projekt Speedster <--- [MaxxEcu, Kompressor, Smidd motor ]
Hej Målet är att bygga en bra banbil men fortfarande ska den vara gatreggad. Denna vinten har jag byggt och fixat med näst intill allt på denna bil. Bland annat håller jag på att bygga en ny motor med kompressor.
Äntligen har jag fått ordning på gaspedalen och vajern, hade lite problem med att vajern kärvade och fastnade. Detta löste jag med ett vajerhölje med ptfe innerslang och en "lenare"vajer. Pedalstället är färdig så när som på lackering och samma gäller adaptern till spjällethuset.
Projektet går stadigt framåt så samtidigt som min flickvän ( andersson891 ) svetsar grenrör till mig har jag börjat kolla på elsystemet. Lite bilder på hennes jobb:
De här är nåt man har missat, riktigt grymt bygge inget att tveka på när de gäller prem
Man tackar Skoj att du gillar det. Ja bygget blev lite mer omfattande än först tänkt men jag tror det är på god väg nu. Jag ska försöka uppdatera oftare nu efter hand som elsystemet tar fart.
Efter många timmars arbete med att ta reda på vad alla kablar är till och hur det är kopplat så har jag nu märkt alla kablar samt backat dom som inte ska vara kvar. Jag har också fått sprätta upp hela kabelstammen för att kunna lägga till och ta bort kablar på ett snyggt sätt. Hoppas f*n bara att jag har märkt rätt nu
Lite bilder:
Kablar till bilen ( instrument, soppapumpar, fläktar osv )
Maxxecu med kablar som ska kopplas till både motor och bilen.
Kabelstammen mellan motorn bak och instrumenten fram
Elen börjar ta form nu, men med tre bilar isär plockade blir det en del hoppande mellan projekten. Men här är lite bilder på nya reläbyggnaden och säkringshållaren.
Här är lite bilder på min flickvänns vx220 (andersson891) och min brors vx220 (vauxy). Som ni ser är det fullt upp även om det inte alltid är på min egna bil.
Lite framsteg med min bil, relä byggnaden till bränsle och IC är nu klar och alla kablar lagda samt skyddade i svart robotslang. Maxxecun är monterad och gummiupphängd som skydd för vibrationer och värme. Jag har gjort hål för kablaget och lagt en kabelgenomföring stor nog att få igenom hela kontaktstycket så nu behöver jag bara koppla loss två kantaktstycken vid boxen sen följer resten med motorn ut.
Så, nu har min flickvän varit igång igen. Grenröret är nu helt klart med alla tempgivarna monterade. Själv har jag fått rätta till lite fel som jag hade gjort Men det gick att lösa rätt lätt, bara att byta ett relä och lägga till en kabel.
Nu är avgassystemet äntligen helt färdigt, och det blev kanon bra. Nu ska bara grenröret få en värme coating och hela systemet ska lindas i avgasbandage.