3415
Sök

Volvo 945ltt byggs om till v90 monster

223 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
Hej som rubriken lyder har jag en 945ltt automat från 95- ganska så fin i dagsläget har ju putsat på den allt eftersom man pillar blir man sugen på en ny bil men inte den här gången nu ska jag bygga om den här.

kan tillägas att det är ett långtidsprojekt så dumma kommentarer kan ni hålla för er själva tack

sakerna som ska göras till en början:

byta automaten till manuell[+]

byta topp till 405 (hade tänkt 16v men blir lite dyrt)[+]
byta spridare (har någon en rekomendation omvilka som kan vara bra skriv gärna det ;P)[+]
köpa grenrör [+]
byta turbon (t70)[+]
separat wastgate vet ej vilken en[+]
byta fronten till v90[+]

skriver ner lite eftersom jag håller på med bilen så jag vet vad som ska göras och alla kommentarer om det välkomnas tonguehttps://www1.garaget.org/gallery/images/71/70203/70203-55d8bb74a6ae2dc0e11cc1f713891cb3_tn.jpg

audi s4 450nm e mums

- Fartdåre
91 Inlägg
11 september 2011
vad vill du betala för en hel V90 front i bra skick förutom höger blinkers? ;-)

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)

Bonntrimmare
620 Inlägg
11 september 2011
varför säljer du inte 940in och köper en V90 istället??? 405 toppen lär du ha lite bekymmer med innan den passar eftersom den aldrig fanns med fördelare i bakant? köp en 531 istället det är nästan samma skit fast den passar bult-on på din motor!!!
innan du ens funderar på att köpa turbo, grenrör, eller spridare köp ett riktigt insprutnings system till motorn det är där du vinner effekt och drift säkerhet....

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Bonntrimmare
620 Inlägg
11 september 2011
ps jag har en manuell växellåda med svänghjul och koppling kommer ifrån en motor med LH2,4 så det passar med din hallgivare till ditt sprut som sitter i bilen i dags läget.

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

223 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
alexxi skrev:
vad vill du betala för en hel V90 front i bra skick förutom höger blinkers? ;-)

20" tongue

audi s4 450nm e mums

223 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
ps jag har en manuell växellåda med svänghjul och koppling kommer ifrån en motor med LH2,4 så det passar med din hallgivare till ditt sprut som sitter i bilen i dags läget.

jasså vad vill du ha för det okej ang sprut är jag intresserad av ms11 men vi får se jag får denhär för 200kr toppen tongue

audi s4 450nm e mums

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 september 2011
405 toppen får du  göra mycket för att den ska passa. Bättre om du  hittar en 531 topp som ovan sa.
http://www.overboostracing.se/  tommy är grym på  volvo  toppar han gjorde en topp till min förra 945a  grymt flöde  å han är inte dyr heller  allt beror på  hur mycket du vill ha de portat smile

Lycka till med  bygget detta ska följas wink

Bonntrimmare
620 Inlägg
12 september 2011
Lunden89 skrev:
D_Carlsson skrev:

jasså vad vill du ha för det okej ang sprut är jag intresserad av ms11 men vi får se jag får denhär för 200kr toppen tongue

en 5hundring om du kommer och hämtar den är du snäll kan du få med motorn också (b230f -91)

har en kompis som säljer monterar och mappar vems om du e sugen;)
Senast redigerat av D_Carlsson (12 september 2011)

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

223 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
Lunden89 skrev:
D_Carlsson skrev:

en 5hundring om du kommer och hämtar den är du snäll kan du få med motorn också (b230f -91)

har en kompis som säljer monterar och mappar vems om du e sugen;)

du det är taget men vart kan man hämta det här då tongue

audi s4 450nm e mums

Bonntrimmare
620 Inlägg
12 september 2011
I Lilla edet det ligger mellan Trollhättan och Göteborg kolla eniro

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

223 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
D_Carlsson skrev:
I Lilla edet det ligger mellan Trollhättan och Göteborg kolla eniro

okej men då ska vi försöka fixa det här så fort som möjligt då 56mil sö tongue vad är det för top på b230an

audi s4 450nm e mums

223 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
volvocola skrev:
405 toppen får du  göra mycket för att den ska passa. Bättre om du  hittar en 531 topp som ovan sa.
http://www.overboostracing.se/  tommy är grym på  volvo  toppar han gjorde en topp till min förra 945a  grymt flöde  å han är inte dyr heller  allt beror på  hur mycket du vill ha de portat smile

Lycka till med  bygget detta ska följas wink

låter bra det a jag ska fixa med han i dag vill juh inte plocka ner han nu när man itne har en annan låda framför ska göra som alla säger skaffa sig en bra låda från början:P

audi s4 450nm e mums

Bonntrimmare
620 Inlägg
12 september 2011
sitter 530 topp på nu

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 september 2011
Låter billigare å sicka toppen  än att hämta den från lilla edet  hehe 
Kostar  ca  300kr  att sicka med  posten en topp wink   så ni  grabbar vet de. 
112mil   fram å  tbx  är mer än 300kr  i soppa

Bonntrimmare
620 Inlägg
12 september 2011
volvocola skrev:

han ska komplett paket med motor och låda.  men jag orkar inte skicka grejorna så det e av hämtning på plats som gäller

Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

Volvo 4 life
347 Inlägg
12 september 2011
D_Carlsson skrev:
volvocola skrev:

han ska komplett paket med motor och låda.  men jag orkar inte skicka grejorna så det e av hämtning på plats som gäller

Då va de  en annan 5a  alltså  smile 
Då  får man hämta  kan riktigt  dyrt  å sick allt de hehe

2 419 Inlägg
12 september 2011
Kan bli kul detta! Men innan du börjar köpa delar mm så kan det vara bra och tänka ut vad du skall göra kolla med tommy på overboostracing! En 530 räcker långt! Sen ska det bli en brukis driftbil strippen ja du fattar, Läste hans tråd på savarturbo och enligt honom passar 530in bättre för drifting på högre effekt! smile Portad då!

223 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
nice alla jag kommer och hämtar motorn sö

audi s4 450nm e mums

223 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Hej alla var ute och pillade lite på bilen tänkte smacka på ett säkningsats men fan när man tog bort fjädrarna tog långtid dom satt fast skit jobbigt så såg jag och polarn att dämparna var slut så jag kapade domi stället och svetsade ditt dom till min förvåning så blev det jätte bra väghållning och mjukt och skönt.
pillade även på alla tryckrör den går gött nu kameran dog tidigt men fick några bilder ska försöka ladda upp dem

audi s4 450nm e mums

223 Inlägg
18 september 2011
Trådstartare
till dom som kollar har jag sålt bilen och införskaffat mig en s4 i stället som jag ska plocka ur hk ur tänkte jag men det blir när ekonomin tillåter

audi s4 450nm e mums

Sök