Denna tråd halkade välldigt mycket in på arbetsmarknadsdiskussioner i allmänhet tyckte jag, men summan av allt kan man generellt säga att bland de största anledningarna till att Realcar kursar är dels deras höga priser samt att de inte anpassat utbudet till marknadens efterfråga. För en sådär 5 år sedan så var det välldigt inne med just kjolpaket och mer extrem exteriör styling, vilket det kanske inte är i lika stor grad idag. Idag säljs det mycket tuning tex avgassystem, turbokit kamaxlar. Detta hade kanske Realcar svårt att anpassa sig till.
Men frågan är ju då vad som kommer att hända med bilstyling/tuningmarknaden de närmaste åren? Visst, många idag vill ha en extrem motor och ett diskret stylat yttre på sina bilar. Men hur blir det då på bilträffarna? Dit kommer man ju ändå för att se hur bilar SER UT. Det är inte alla som bryr sig om den som lagt pengar, tid och slit på att ha 1000 hästar under huven när utsidan visar en sliten gammal bonnaräser- Volvo ? Ni kanske förstår jämförelsen. Idag kanske det handlar om tuning, men jag tror att om några år kommer det vända tillbaka till styling ändå, men kanske på ett annat sätt, med andra produkter. För jag tror att det är något marknaden efterfrågar.