3112
Sök

BMW M3 - Hur får jag negativ camber bak?

90 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Hej allihopa

Har en M3 E46 och märkt att mina bakdäck slits väldigt på kanten. Så min fråga är, har någon använt negativ camber bak till runt -1.8 till -2.0 utan eftermarknad delar. Är detta möjligt med orginal? Någon som har länk eller en DIY länk?

Har hittat en DIY för fram camber men inte för baken.

Tacksam för hjälp!

//David

4 001 Inlägg
13 september 2011
Tror inte det är cambern som är problemet, du har troligen fel toe på den, att gå upp till -1,8 bak är åt h*lvete för mycket på en bil som används på gatan.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
13 september 2011
kolvas skrev:
Tror inte det är cambern som är problemet, du har troligen fel toe på den, att gå upp till -1,8 bak är åt h*lvete för mycket på en bil som används på gatan.

-1.8 är åt helvete oavsett användningsområde tror jag tongue

"Slits mkt i kanten"
Ytterkanten?
För rwd bilar gillar vanligtvis att nöta på insidan däcken
Senast redigerat av LeafBox (13 september 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

90 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Problemet är att jag har valsat förr men däcken slits ändå, kör på kw2 och är inte allt för sänkt heller, så förstår inte riktigt hur däcken kan slitas så, samt är man rädd om hjulhusetskanten. Men som du säger kolvas, ev måste jag titta på om det är fel med toe.

-1.8 är inte allt för mycket, inte som jag har kollat på i alla fall och detta skall man kunna uppnå utan eftermarknadsprylar samt med säkning som t ex kw2. Därför som jag undrar om någon vet hur man kan göra det på baken i en m3 (fronten är redan justerad).

4 001 Inlägg
13 september 2011
jaha, däcken slits för att dom tar i skärmkanten, då är det skillnad.

Valsa är det enda rätta, att gå upp så mycket i camber för att klara skärmkanterna kommer bara göra bilen ostadig när du kör

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

12 086 Inlägg
13 september 2011
Jag känner 2 killar som båda gör 3 grader bak på sina M3 E36, det går hur fint som helst.
De har bytt ut sina länkarmar. Men jag har för mig att vissa byter ut bultarna mot en storlek mindre för att kunna justera mer.

Jag tycker iofs att kör du sänkt och ställer cambern på max borde du uppnå närmare 2 grader.
Du justerar på bulten längst ut på den undre länkarmen.

90 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Kolvas, det var nog jag som utryckte mig lite fel i mitt första inlägg (hade bråttom) men som du säger, de tar i skärmkanten. Då har jag ändå 18", valsat och inte jätte sänkt smile

Japmax, håller mde dig helt och hållet. Åkte med en kille som körde -3.0 runtom och gick hur bra som helst dock var de toksänkt och med 20", inte min smak med såmycke negative men komforten påverkas inte utan mest däcken. Tack för tipsat, ska försöka kolla närmare på det och lösa det inför de nya 19" som kommer under vintern smile

Sök