Biltemas bromsbelägg verkar vara gjorda av hårt packad lera. Tar slut så fort att man närmast kan känna det i pedalen, och äcklar ner dina fälgar med svartbrunt damm under tiden.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Har haft Biltemas belägg i 10år på både min och farsans bil och de har aldrig svikit och skulle inte säga att de sotar mer än andra, verkligen inte. Kommer vi till bromsar så vinner tveklöst Biltema, Mekonomen tycker jag bara är dyra och inte ett dugg bättre. Heter beläggen RoadHause...nånting så är det de sämsta jag har bromsat med!
Vad var det för fabrikat på beläggen de sålde till dig?
M.V.H.
Remsa... har kollat runt o det ska va bra grejjer. kollade på autoexperten oxå men dom säljer märket Roadhouse vilket ja bara läst skit om.
Låter som du gjorde ett bra köp då. Håller med om Roadhouse! Sämsta skit jag haft! Men Remsa ska vara bra! Tror det sitter sådana på min kälke nu också, fick med de i kartong med bilköpet och de bettar riktigt fint och verkar inte damma speciellt.
Mekonomen säljer väl främst Mintex, vilket jag köpt någon gång med tillfredsställande resultat.
Ps. Såg när jag kollade nu att ATE bromsbelägg (Bmw originalbromsar) till min bil kostar 2900kr I tyskland kan man köpa ATE bromsbelägg och ATE bromskivor fram för 2000kr, suck..