3012
Sök

Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.

ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
1 061 686 Visningar
Uppdaterades senast 21 februari
Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
21 januari 2013
jävla fräscht när de inte vart snö,eller? tongue  har du nån deadline? har nog missat det isåfall

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

1 049 Inlägg
21 januari 2013
Snyggt jobb Bosse!

När jag var som mest biltokig för många år sedan använde jag ett medel som kallas "Bums", oerhört frätande. Jag tog bort all färg från en Camaro med det medlet. Verkade i cirka 1 timme, sedan kunde man tvätta av färgen. Somsagt oerhört vådligt men effektivt. Finns något liknande medel kvar på marknaden?

6 535 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
Snyggt jobb Bosse!

När jag var som mest biltokig för många år sedan använde jag ett medel som kallas "Bums", oerhört frätande. Jag tog bort all färg från en Camaro med det medlet. Verkade i cirka 1 timme, sedan kunde man tvätta av färgen. Somsagt oerhört vådligt men effektivt. Finns något liknande medel kvar på marknaden?

det medlet jag använder tar bort färg, men är långt ifrån så effektivt som BUMS, finns bild på det tidigare i tråden 1-2-3 sidor bakåt kanske.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

6 535 Inlägg
21 januari 2013
Trådstartare
Dixieman skrev:
jävla fräscht när de inte vart snö,eller? tongue  har du nån deadline? har nog missat det isåfall

Ingen deadline för färdig bil, hade tidigare när jag satte igång (hösten 2011) en förhoppning om färdig under sensommaren 2013 , men nu har jag ändrat det till att hoppas jag hinner få chassiet klart under sommaren &
kan få i motor/låda mm så jag hinner provköra bromsar mm innan vintern kommer igen.
men vi får se, hoppas iaf bli besiktningsklar till sommaren 2014, tänkte låta motor,låda,bakaxel
hamna på bilen i orenoverat skick för provkörning & så innan jag lägger ner arbete på dom.

10 164 Inlägg
21 januari 2013
Blir ju mer bitar nu igen hmm haha nedå fint du tar isär och gör allting seriöst som fasen redigt roligt se en sådan här stor renovering. big_smilebig_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

235 Inlägg
21 januari 2013
vilket pussel !! ser bra ut !

Jag är erfaren/stilig, och har vid ett flertal tillfällen iakttagits någorlunda nykter.

53 Inlägg
21 januari 2013
tänk vilken tur det är att det finns folk som tar sig an såna här projekt! annars hade det inte funnits så många veteranare kvar wink

6 535 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Djo skrev:
Blir ju mer bitar nu igen hmm haha nedå fint du tar isär och gör allting seriöst som fasen redigt roligt se en sådan här stor renovering. big_smilebig_smile

Amazonan skrev:
vilket pussel !! ser bra ut !

jo jag blir ju tvungen att ta isär & göra om lite, ska använda vissa bitar från denna extra torped & vissa från torpeden på min kaross , isärtagningen är för att göra mig kvitt rosten wink
Senast redigerat av farbrorbozze (22 januari 2013)

6 535 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Bjornpn skrev:
tänk vilken tur det är att det finns folk som tar sig an såna här projekt! annars hade det inte funnits så många veteranare kvar wink

Tackar, ja jag kanske är lite "dum i huvet" men jag resonerar som så att jag inte vill förstöra en "orginalbil" då renoverar jag hellre upp en skrotbil till min egen dröm, för då kan iaf inte andra anklaga en för att förstöra bilen wink

Förgasarfrälst
219 Inlägg
22 januari 2013
använder du en maskin för att ta bort "gammelt jox" på karossen?? å vafan äre för fel på en sopslut morakniv? smile smile satt vansinnig å helt slut häromkvällen med ovan nämnda "dala-yxa" å högg loss gamla rester med tectyl... smile

bra tempo som vanligt mattias, fortsätt så smile
mvh mathias den yngre

6 535 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
weber140 skrev:
använder du en maskin för att ta bort "gammelt jox" på karossen?? å vafan äre för fel på en sopslut morakniv? smile smile satt vansinnig å helt slut häromkvällen med ovan nämnda "dala-yxa" å högg loss gamla rester med tectyl... smile

bra tempo som vanligt mattias, fortsätt så smile
mvh mathias den yngre

prova en vibbrerande superkniv nästa gång wink
sån här typ i har på jobbet, lite osäker på modellbeteckningen
http://www.verktygsproffsen.se/multimas … -250-q-top
Senast redigerat av farbrorbozze (22 januari 2013)

6 535 Inlägg
22 januari 2013
Trådstartare
Dagens arbete avklarat, har vart till Glasmästarn i grannbyn & Lämnat sidorutsmallar,skenor & vent.rutebågar för tillverkning av 6st sidorutor i 6mm gröntonat laminatglas.

Sen fick jag precis ett mail av en kompis & han hade fixat lämpliga plåtbrickor att använda vid igenläggning av listhålen
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-a91b655cb6d1c5d33a0bdcc93667d6e6.jpg

5 071 Inlägg
23 januari 2013
farbrorbozze skrev:
Dagens arbete avklarat, har vart till Glasmästarn i grannbyn & Lämnat sidorutsmallar,skenor & vent.rutebågar för tillverkning av 6st sidorutor i 6mm gröntonat laminatglas.

Sen fick jag precis ett mail av en kompis & han hade fixat lämpliga plåtbrickor att använda vid igenläggning av listhålen
http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-a91b655cb6d1c5d33a0bdcc93667d6e6.jpg

Det var inte så dumt smile

6 535 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
JohnWayne skrev:
farbrorbozze skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-a91b655cb6d1c5d33a0bdcc93667d6e6.jpg

Det var inte så dumt smile

nä det känns som om det är mindre risk för rost om jag asnvänder fina runda stansade brickor istället för
tillklippta plåtbitar roll

125 Inlägg
23 januari 2013
https://www1.garaget.org/gallery/images/84/83949/83949-3e500c4030be470d251b6e4177e9c4ef.jpg
desert valley auto parts har denna stående, hade det inte varit enklare ta hem en sån här kaross?
dvid 55ch8425d

6 535 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
mercury62 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/84/83949/83949-3e500c4030be470d251b6e4177e9c4ef.jpg
desert valley auto parts har denna stående, hade det inte varit enklare ta hem en sån här kaross?
dvid 55ch8425d

kanske det kanske, men nu blev jag erbjuden min bil som redan fanns i Sverige & var förreggad för en rimlig peng när jag pratade med "importgubbarna" här i Sandviken om hur mycket dom skulle ha för att ta hem en 55a,

hamnar säkert på nästan samma jobb ändå på en uppspacklad ombyggd amerikansk racekaross som den du
lagt in bild på.
dessutom är det väl omöjligt att få in en bil utan "title"  nu för tiden?

ontoft
23 januari 2013
farbrorbozze skrev:
mercury62 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/84/83949/83949-3e500c4030be470d251b6e4177e9c4ef.jpg
dvid 55ch8425d

kanske det kanske, men nu blev jag erbjuden min bil som redan fanns i Sverige & var förreggad för en rimlig peng när jag pratade med "importgubbarna" här i Sandviken om hur mycket dom skulle ha för att ta hem en 55a,

hamnar säkert på nästan samma jobb ändå på en uppspacklad ombyggd amerikansk racekaross som den du
lagt in bild på.
dessutom är det väl omöjligt att få in en bil utan "title"  nu för tiden?

Visst är det så, ingen title och du har STORA problem att lösa.

125 Inlägg
23 januari 2013
jo du har väl så klart rätt, säkert en del jobb på en sån med!
men den du svetsar upp måste väl vara ett extremfall?
du lägger ju ett jättejobb på din,
men det blir ju desto roligare när den är klar!
men kolla in på dessert valley,
dom hade ett helt gäng skrot 55 or
dock fyrdörrars , men delar verkar dom ha!
dom är rätt bra att ha med o göra, har handlat en del från dom

man behöver ju ingen title på en tom kaross väl utan ram?

6 535 Inlägg
23 januari 2013
Trådstartare
mercury62 skrev:
jo du har väl så klart rätt, säkert en del jobb på en sån med!
men den du svetsar upp måste väl vara ett extremfall?
du lägger ju ett jättejobb på din,
men det blir ju desto roligare när den är klar!
men kolla in på dessert valley,
dom hade ett helt gäng skrot 55 or
dock fyrdörrars , men delar verkar dom ha!
dom är rätt bra att ha med o göra, har handlat en del från dom

man behöver ju ingen title på en tom kaross väl utan ram?

Tackar för tipset. dock är jag urkass på engelska & jag gissar dom inte pratar Svenska där wink

6 535 Inlägg
25 januari 2013
Trådstartare
Nuså har ännu ett paket inkasserats, innertakstänger + värmevajer köptes på annons på chevaforumet

https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44948/44948-2bca239ade9da292327ecbc5e9a76400.jpg

Sök