3039
Sök

Bygga bas på passagerarsidan vid fötterna

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Är de svårt?? Nån som har bilder på hur ni gjort?? Blir de bra eller??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 augusti 2006
Hej, är du i extremt behov av bagage utrymme för annars är ju det att rekommendera... Man får bygga en liten låda som passar in, som en vanlig låda fast måttanpassad... Glöm inte galler bara så de inte får den insparkad...

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Vill bara ha mer ljud i kupen... Vad för element ska man ha då?? Typ 8 eller 10a?? Blir ju inte så stor låda...

4 571 Inlägg
21 augusti 2006
8" räcker bra om du skall ha den inne i bilen sedan är det ju enklare att bygga in den samt att den kräver generellt mindre volym på lådan.

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Okej... Blir de nå bättre ljud då?

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Den här då?? Fast de är ju 10"

http://www.brl.se/main.aspx?mc=72&c=72&p=4171

4 571 Inlägg
21 augusti 2006
golfarn_nr1 skrev:
Okej... Blir de nå bättre ljud då?

Bättre ljud är det ju du som ska avgöra, men mer bas kommer du få.

607 Inlägg
21 augusti 2006
I handsfaket har jag en bas ! låter bra därifrån !

Brynäs tigers

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
YööA skrev:

Hehe!! smile Okej... Kan man ju också göra! smile

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 augusti 2006
golfarn_nr1 skrev:
YööA skrev:

Hehe!! smile Okej... Kan man ju också göra! smile

Det är det bästa alternativet anser jag, om man kan tåla att det inte går att spela så in i h-vete högt. Ljudbilden blir enormt mycket bättre. Man kan relativt enkelt få till 10-15 liter där.

Passar många 8 och 10 tummare.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
I handskfacket alltså? Ingen som har nån bil på liknande bygge?? Vill få bättre ljud utan att behöva bygga om dörrarna...

2lateuloose
543 Inlägg
21 augusti 2006
jag hade en DD 6.5" under stolen på förra firma bilen.. faan den lilla basen presterar måjagsäga smile

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

15 Inlägg
21 augusti 2006
kolla på JL audio senaste

JL Audio 6W0 bashögtalare 6,5" 

NYHET
Pris: 1090:-/st

Ibalnd kommer det prodkter som överträffar förväntningarna, Men med denna nya subbas känns det som JL Audio har upphävt någon naturlag.
JL Audio 6Wo är helt enkelt enastånde. Fixarktig b´subbas från ett 6,5" bason och det i en baslåda på enbart 5-7 liter!
JL Audio 6W0 levererar bas med stor tonal balans, imponerande ljudtryck och detta i liten lådvolym. En bas som är lätt att rekommendera till alla som söker riktig bas och vill ha en så liten låda som möjligt.
Levereras och säljs 1 styck. Beräkning och lådritning efter dina önskemål ingår i priset.

www.nardik.se

ska tydligen vara tungdriven. så en jävla massa ström + lite mono steg.

dom har en liten 8 också. fast lite lättare att driva + med dubbla talspolar
Senast redigerat av pontiac_trans (21 augusti 2006)

sixten
252 Inlägg
21 augusti 2006
MDS har börjat sälja ett märke som heter Rainbow, en kompis till mig hade ett par sånna högtalare i sin bil. 6½or i sitt framsystem och med enbart de så spelade han 117 db... så värt att kika på tycker jag... tror de gick på 3200 eller nånting sånt...

533 Inlägg
1 september 2006
golfarn_nr1 skrev:
I handskfacket alltså? Ingen som har nån bil på liknande bygge?? Vill få bättre ljud utan att behöva bygga om dörrarna...

Jag har kört med "handskfackbas"  i snart 2 år. Kör dessutom med en MDS FD8 som gillar små lådor.

Kanonbra och ger en mycket bra ljudbild....

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

1 723 Inlägg
1 september 2006
om ljudet blir "bra" beror på hur mycket bas du ska kräma ur. När den sitter på "snett" dvs på höger sida om dig och du har mycket bas kommer det definitivt vara irriterande att ha för mycket bas på ena örat. Har du provat att fälla baksätena och placera baslådan på ena sidan av bilen (då man packar den full t ex) så vet du vad jag menar. Usch!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
1 september 2006
falloutboy skrev:
om ljudet blir "bra" beror på hur mycket bas du ska kräma ur. När den sitter på "snett" dvs på höger sida om dig och du har mycket bas kommer det definitivt vara irriterande att ha för mycket bas på ena örat. Har du provat att fälla baksätena och placera baslådan på ena sidan av bilen (då man packar den full t ex) så vet du vad jag menar. Usch!

Vad delar du baslådan vid för frekvens?

Jag kan säga att en av de absolut bäst ljudande bilarna i Sverige tillhör Henrik Arvidsson, och han kör en 10 i handskfacket, och du skulle ha fått 200 spänn om du kan påstå att den kommer därifrån. Det finns inte en chans att höra vartifrån hans subbas kommer, och delar man sitt system bra, så går det omöjligen att höra.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

533 Inlägg
1 september 2006
jonash skrev:
falloutboy skrev:

Vad delar du baslådan vid för frekvens?

Jag kan säga att en av de absolut bäst ljudande bilarna i Sverige tillhör Henrik Arvidsson, och han kör en 10 i handskfacket, och du skulle ha fått 200 spänn om du kan påstå att den kommer därifrån. Det finns inte en chans att höra vartifrån hans subbas kommer, och delar man sitt system bra, så går det omöjligen att höra.

mvh Jonas

Jag är med dig Jonas!!
Man märker inte att basen kommer från ena hållet!!
Man "hör" inte basen, den finns och känns och är alldeles..alldeles..hm...alldeles underbar!!

Martin

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Sök