3529
Sök

"köpråd! - V70 R Awd

13 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Sugen på en V70 R AWD '04

Vad bör man tänka på och kontrollera på dessa bilar när de börjar gå upp mot 20-30k mil?

Vanliga problem med Four-C, AWD, automaten?

Kan man köra steg 1 (350hk) utan att vara rädd för att automaten ska gå? Handlar absolut inte om nån racing, mest för att ha bra kraft när man vill ösa på lite ibland.

Något annat jag bör fundera över?

Ät gul snö, de kan vara öl
223 Inlägg
17 september 2011
Nu har jag ingen egen erfarenhet av dessa bilar men när jag var på G att köpa en så fick jag tipset att kolla upp drivlina och bakdämpare extra noga.

MVH

Japanese Engineering
690 Inlägg
17 september 2011
Håller med Dansken-, men T5an har inte den "exclusiviteten(?)" som R:en har.

Min slutsats är: Om du vill trimma mycket så är T5an mycket bättre, vill du inte trimma alls eller bara lite så är Ren ett bättre val.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
17 september 2011
Dansken- skrev:
Japp, en R är snyggare är en T5. Skitfräck inredning. Så du får avgöra vad som är viktigast för dig.

Det bästa vore att skaffa sig en T5 och sedan byta allt till R exteriört och interiört.

Vet du hur mycket drivlinan i R pallar?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

13 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
Är riktigt sugen på en R pga AWD och exklusiviteten. Ser riktigt snygg ut och har typ all utrustning.

Sök