Jag tror inte man ska ska ställa in i för mycket klasser, det förstör träffkänslan och som du säger, kompisar vill hålla ihop…
Jag tror dessutom en indelning skulle bli tung och rörig att hantera eftersom inte alla kommer samtidigt och inte bör tvingas till det heller…
Men en prioriterad V.I.P plats på träffen kan det ju finnas ändå så de extrema bilarna hittar dit och får synas med garanti...
Några träffpriser är alltid attraktivt oxå.
En bilträff med mer indelade klasser skulle även uppfattas mindre eftersom uppåt 50% av bilarna skulle ses som endast "besökare" och hamna "utanför" träffen...
Min uppfattning är nämligen att intresset är störst för kvantitet jämfört med kvalitet på sånna här bilträffar, där vem som helst känner sig välkommen att ställa ut sin bil även om den bara är nyvaxad original, så väl som rymdraket!
...men vet man med sig att man har en ointressant bil och kommer dit för att titta på andra, så kanske man inte ska ockupera de bättre platserna...
Sen tycker jag om renodlade träffar som t.ex Märkesträffar, Tyskstuksträffar etc där kvantitet inte är lika viktigt är väldigt trevliga också! …men då ska de hållas renodlade också så folk kommer dit och får uppleva sina förväntningar.
~ Life is short, have FUN! ~