2582
Sök

Vilken av dessa två Evos borde jag köpa?? ÅNGEST ATTACCKK! ;<

1 515 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#21
Tack för alla kommentarer! - Det enda negativa med den blå i dagsläget är att företagaren är seg på att svara. . . har väntat på svar ang bilen ifrån torsdags, även om jag ringt honom ett flertal gånger. Han skulle räkna på vad man fick i inbytte, vad som blev över att betala osv...Lite skumt låter det iaf, licksom vill han inte bli av med bilen så snabbt som möjligt? lol

- Han sa senast idag att han skulle ringa mig, men icke...Vill ju heller inte göra affär med någon oseriös firma hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

2 924 Inlägg
19 september 2011
#22
1EVOXIN1 skrev:
Sen är den högerstyrda en MR så den är mycket snyggare.

MR?
Mycket snyggare?
Ser ingen skillnad på utsidan förutom kulören och fälgarna hmm
1EVOXIN1 skrev:
Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Hur menar du nu?
Hur kan det vara en nackdel med en seriöst nybyggd trimmad motor som den blå verkar ha, när man ändå ska trimma? roll


However, den blåa verka passa TS behov och håller värdet mycket bättre.

~ Life is short, have FUN! ~

174 Inlägg
19 september 2011
#23
Röd skulle jag säga smile så som många säger timeattack på strippen samt högerkurvona blir allt enklare smile plus så blir det roligare att mecka me bilen så som du vill ha det smile du vänjer dig ganska snabbt med högerstyrd, det känns ganska coolt när man kör från de hållet också big_smile
Senast redigerat av lenti (19 september 2011)

Audi A5 3.0TDI Steg 2

719 Inlägg
19 september 2011
#24
1EVOXIN1 skrev:
Mycket jobb på den V-Styrda, vilket jag inte gillar, köp den H-Styrda och trimma efter känsla och behov.

Sen är den högerstyrda en MR så den är mycket snyggare.

Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Det är inga problem att köra högerstyrt så se det inte som ett problem.

Den högerstyrda är en FQ. Hur kan du påstå att en MR är mycket snyggare? Vet du ens vad som skiljer på en MR mot vanliga svensksålda?


Den högerstyrda röda är absolut inte värd pengarna. Den kostar knappt 100tusen i england. Bättre man importerar själv istället
Senast redigerat av Vitamin (19 september 2011)

Japanese Engineering
690 Inlägg
19 september 2011
#25
Vitamin skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Mycket jobb på den V-Styrda, vilket jag inte gillar, köp den H-Styrda och trimma efter känsla och behov.

Sen är den högerstyrda en MR så den är mycket snyggare.

Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Det är inga problem att köra högerstyrt så se det inte som ett problem.

Den högerstyrda är en FQ. Hur kan du påstå att en MR är mycket snyggare? Vet du ens vad som skiljer på en MR mot vanliga svensksålda?


Den högerstyrda röda är absolut inte värd pengarna. Den kostar knappt 100tusen i england. Bättre man importerar själv istället

Jo, jag kollade på strålkastarna och baklamporna. Så lång jag vet så säger man tex Evolution VIII MR FQ300.

En FQ kan vara både MR och icke MR, vet inte varför du säger att det är en FQ alla modeller är FQ förutom 260 när man snackar om 8an.

Jag vet exakt vad som skiljer sig mellan en MR och en icke MR:

Chassinummer är som alla CT9A sedan 030-XXXX 020 på vanliga.

Annan Turbo
Andra kammar
Modifierad S-AYC diff
Lättare pga aluminium delar

och en del andra grejer.

Jag är inte HELT säker på att den röda är en MR!

Men den röda är i riktigt bra skick, angående baklamporna så lästa jag nyss att det är 9ans men iaf det är en riktigt bra bil kanske ingen MR men ändå.

Du hittar ingen Evo i england i samma skick för 100 000 SEK, kanske 130 000 men inte mindre. Den blåa är 70 000 dyrare men du kan bygga en fin bottendel för de pengarna.

Självklart är en svensksåld bättre men jag säger att orginal är bättre än trimmat.

EDIT: Är nu helt säker på att den röda inte är en MR, läste inte igenom annonsen.
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (19 september 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Japanese Engineering
690 Inlägg
19 september 2011
#26
peegee skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Sen är den högerstyrda en MR så den är mycket snyggare.

MR?
Mycket snyggare?
Ser ingen skillnad på utsidan förutom kulören och fälgarna hmm
1EVOXIN1 skrev:
Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Hur menar du nu?
Hur kan det vara en nackdel med en seriöst nybyggd trimmad motor som den blå verkar ha, när man ändå ska trimma? roll


However, den blåa verka passa TS behov och håller värdet mycket bättre.

Det där med motorn beror helt på dig själv faktisk, jag gillar inte att någon annan har byggt motorn men du kanske inte bryr dig om vem som byggt motorn.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

719 Inlägg
19 september 2011
#27
1EVOXIN1 skrev:
Vitamin skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Mycket jobb på den V-Styrda, vilket jag inte gillar, köp den H-Styrda och trimma efter känsla och behov.

Sen är den högerstyrda en MR så den är mycket snyggare.

Om du ska bygga Time-Attack så ska bilen vara orginal och orörd om du ska göra det riktigt seriöst.

Det är inga problem att köra högerstyrt så se det inte som ett problem.

Den högerstyrda är en FQ. Hur kan du påstå att en MR är mycket snyggare? Vet du ens vad som skiljer på en MR mot vanliga svensksålda?


Den högerstyrda röda är absolut inte värd pengarna. Den kostar knappt 100tusen i england. Bättre man importerar själv istället

Jo, jag kollade på strålkastarna och baklamporna. Så lång jag vet så säger man tex Evolution VIII MR FQ300.

En FQ kan vara både MR och icke MR, vet inte varför du säger att det är en FQ alla modeller är FQ förutom 260 när man snackar om 8an.

Jag vet exakt vad som skiljer sig mellan en MR och en icke MR:

Chassinummer är som alla CT9A sedan 030-XXXX 020 på vanliga.

Annan Turbo
Andra kammar
Modifierad S-AYC diff
Lättare pga aluminium delar

och en del andra grejer.

Jag är inte HELT säker på att den röda är en MR!

Men den röda är i riktigt bra skick, angående baklamporna så lästa jag nyss att det är 9ans men iaf det är en riktigt bra bil kanske ingen MR men ändå.

Du hittar ingen Evo i england i samma skick för 100 000 SEK, kanske 130 000 men inte mindre. Den blåa är 70 000 dyrare men du kan bygga en fin bottendel för de pengarna.

Självklart är en svensksåld bättre men jag säger att orginal är bättre än trimmat.

EDIT: Är nu helt säker på att den röda inte är en MR, läste inte igenom annonsen.

Menar du att min 8 är en fq?

Hur vet du att den röda i annonsen är i riktigt bra skick?

ESC har lägger garanterat på 40-50tusen extra på bilen mot vad den kostar i england.

719 Inlägg
19 september 2011
#28
Audi_powah skrev:
Tack för alla kommentarer! - Det enda negativa med den blå i dagsläget är att företagaren är seg på att svara. . . har väntat på svar ang bilen ifrån torsdags, även om jag ringt honom ett flertal gånger. Han skulle räkna på vad man fick i inbytte, vad som blev över att betala osv...Lite skumt låter det iaf, licksom vill han inte bli av med bilen så snabbt som möjligt? lol

- Han sa senast idag att han skulle ringa mig, men icke...Vill ju heller inte göra affär med någon oseriös firma hmm

Skicka ett pm till mig om du vill ha namn och mobilnr till killen som ägde bilen tidigare. Det är även han som byggt motor och liknande

1 515 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
#29
Vitamin skrev:
Audi_powah skrev:
Tack för alla kommentarer! - Det enda negativa med den blå i dagsläget är att företagaren är seg på att svara. . . har väntat på svar ang bilen ifrån torsdags, även om jag ringt honom ett flertal gånger. Han skulle räkna på vad man fick i inbytte, vad som blev över att betala osv...Lite skumt låter det iaf, licksom vill han inte bli av med bilen så snabbt som möjligt? lol

- Han sa senast idag att han skulle ringa mig, men icke...Vill ju heller inte göra affär med någon oseriös firma hmm

Skicka ett pm till mig om du vill ha namn och mobilnr till killen som ägde bilen tidigare. Det är även han som byggt motor och liknande

Du har pm! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Aldrig nöjd
804 Inlägg
20 september 2011
#30
Den blå lär få problem med besiktningen i framtiden. Går man på informationen i annonsen och på Transportstyrelsen så har den heller inte besiktigats efter ombyggnaden.

Livet är för kort för att äga Volvo.

116 Inlägg
20 september 2011
#31
Var påväg att köpa den blåa innan jag tillslut valde min nuvarande evo 6 TME 2000. Så jag säger den blåa, helt klart!


Mvh Janne

Japanese Engineering
690 Inlägg
20 september 2011
#32
Vitamin skrev:
1EVOXIN1 skrev:
Vitamin skrev:

Den högerstyrda är en FQ. Hur kan du påstå att en MR är mycket snyggare? Vet du ens vad som skiljer på en MR mot vanliga svensksålda?


Den högerstyrda röda är absolut inte värd pengarna. Den kostar knappt 100tusen i england. Bättre man importerar själv istället

Jo, jag kollade på strålkastarna och baklamporna. Så lång jag vet så säger man tex Evolution VIII MR FQ300.

En FQ kan vara både MR och icke MR, vet inte varför du säger att det är en FQ alla modeller är FQ förutom 260 när man snackar om 8an.

Jag vet exakt vad som skiljer sig mellan en MR och en icke MR:

Chassinummer är som alla CT9A sedan 030-XXXX 020 på vanliga.

Annan Turbo
Andra kammar
Modifierad S-AYC diff
Lättare pga aluminium delar

och en del andra grejer.

Jag är inte HELT säker på att den röda är en MR!

Men den röda är i riktigt bra skick, angående baklamporna så lästa jag nyss att det är 9ans men iaf det är en riktigt bra bil kanske ingen MR men ändå.

Du hittar ingen Evo i england i samma skick för 100 000 SEK, kanske 130 000 men inte mindre. Den blåa är 70 000 dyrare men du kan bygga en fin bottendel för de pengarna.

Självklart är en svensksåld bättre men jag säger att orginal är bättre än trimmat.

EDIT: Är nu helt säker på att den röda inte är en MR, läste inte igenom annonsen.

Menar du att min 8 är en fq?

Hur vet du att den röda i annonsen är i riktigt bra skick?

ESC har lägger garanterat på 40-50tusen extra på bilen mot vad den kostar i england.

Bilen är nästintill helt orginal!

Självklart vill importören göra en vinst, det är ett pris du måste betala om du inte vill importera själv.

Den blåa är säkert hårt körd.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

719 Inlägg
20 september 2011
#33
Masquerade skrev:
Den blå lär få problem med besiktningen i framtiden. Går man på informationen i annonsen och på Transportstyrelsen så har den heller inte besiktigats efter ombyggnaden.

Den är besiktigad med denna setup.

719 Inlägg
20 september 2011
#34
1EVOXIN1 skrev:
Vitamin skrev:
1EVOXIN1 skrev:

Jo, jag kollade på strålkastarna och baklamporna. Så lång jag vet så säger man tex Evolution VIII MR FQ300.

En FQ kan vara både MR och icke MR, vet inte varför du säger att det är en FQ alla modeller är FQ förutom 260 när man snackar om 8an.

Jag vet exakt vad som skiljer sig mellan en MR och en icke MR:

Chassinummer är som alla CT9A sedan 030-XXXX 020 på vanliga.

Annan Turbo
Andra kammar
Modifierad S-AYC diff
Lättare pga aluminium delar

och en del andra grejer.

Jag är inte HELT säker på att den röda är en MR!

Men den röda är i riktigt bra skick, angående baklamporna så lästa jag nyss att det är 9ans men iaf det är en riktigt bra bil kanske ingen MR men ändå.

Du hittar ingen Evo i england i samma skick för 100 000 SEK, kanske 130 000 men inte mindre. Den blåa är 70 000 dyrare men du kan bygga en fin bottendel för de pengarna.

Självklart är en svensksåld bättre men jag säger att orginal är bättre än trimmat.

EDIT: Är nu helt säker på att den röda inte är en MR, läste inte igenom annonsen.

Menar du att min 8 är en fq?

Hur vet du att den röda i annonsen är i riktigt bra skick?

ESC har lägger garanterat på 40-50tusen extra på bilen mot vad den kostar i england.

Bilen är nästintill helt orginal!

Självklart vill importören göra en vinst, det är ett pris du måste betala om du inte vill importera själv.

Den blåa är säkert hårt körd.

En evo ska köras hårt, annars har man köpt fel bil.

2 982 Inlägg
20 september 2011
#35
Brains skrev:
Den vänsterstyrda blir lättare att sälja och du slipper den dyra kostnaden att bygga motorn.
Så i slutändan blir den billigare.

Men fördelen med den högerstyrda är att du får göra allt från grunden precis som du vill ha det.

bästa argumentet hittills-


Aldrig nöjd
804 Inlägg
20 september 2011
#36
Vitamin skrev:
Masquerade skrev:
Den blå lär få problem med besiktningen i framtiden. Går man på informationen i annonsen och på Transportstyrelsen så har den heller inte besiktigats efter ombyggnaden.

Den är besiktigad med denna setup.

"Mätarställning innan ombygnation ca 5, 000."

Besiktningstermin: 2011-08-01 - 2011-12-31
Senast godkända besiktning: 2011-07-06
Vägmätarställning, km: 58867

Den är besiktigad innan ombyggnad och innan sin besiktningstermin, köper man bilen nu så kan man vänta sig en kallelse till besiktning innan årets slut.

Livet är för kort för att äga Volvo.

1 515 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
#37
Masquerade skrev:
Vitamin skrev:
Masquerade skrev:
Den blå lär få problem med besiktningen i framtiden. Går man på informationen i annonsen och på Transportstyrelsen så har den heller inte besiktigats efter ombyggnaden.

Den är besiktigad med denna setup.

"Mätarställning innan ombygnation ca 5, 000."

Besiktningstermin: 2011-08-01 - 2011-12-31
Senast godkända besiktning: 2011-07-06
Vägmätarställning, km: 58867

Den är besiktigad innan ombyggnad och innan sin besiktningstermin, köper man bilen nu så kan man vänta sig en kallelse till besiktning innan årets slut.

Hmm..värkar vara en del fuffens med denna bil va??... Väldigt oseriösa företagare som säljer den också, inget svar sedans Torsdag som sagt, sedan sa han igår över telefon att han skulle ringa upp mig..men icke.. Kanske inte borde gå för den bilen och leta annan??...det sista man vill är att bli blåst då det handlar om de pengarna iaf..

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

1 515 Inlägg
20 september 2011
Trådstartare
#38
Blir att åka iväg och kika på denna då den är nära mig. Erbjuder han 199.000:- Så får vi se vad han säger :lol

http://www.blocket.se/vastmanland/Mitsu … 12&w=3

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

KHRacing
20 september 2011
#39
Audi_powah skrev:
Blir att åka iväg och kika på denna då den är nära mig. Erbjuder han 199.000:- Så får vi se vad han säger :lol

http://www.blocket.se/vastmanland/Mitsu … 12&w=3

Med så många stavfel i annonsen så hade iaf jag varit på min vakt ang bilen.

varför exempelvis orginal renoverad turbo o sedan bytta bultar. koppling avgas m.m ?

188 Inlägg
20 september 2011
#40
jag stog faktiskt i samma ångest atack precis som du när jag skulle köpa min gt3000, mellan vänster & höger o högern var också billigare , men jag tog vänster och ångrar inte det.



Sök