Byt givare, kolla om felet återstår. Innan du byter givaren kan det vara bra att kolla på k-rem, hoppar den en kugg fel sätter det stop för elektroniken... Kolla alltså kam rems inställningen!
Om bilen tror att det är fel på motorn så stryper den effekten på grund av säkerhet. Det är elektronik! Radera felkoden och se om det blir bättre. Kommer koden tillbaka byt givaren.
"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team
Håller med ovanstående, magnetventilen är en trolig felkälla //Lindh
Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Givare och komponenter kan strula utan att sätta felkoder. Byte kamgivaren som steg ett. Testa även magentventilen från din V70 så kan du se om det är den som bråkar.
Tippar på att du får lämna in bilen till närmaste Volvo, Låter som om att kammen eller cvvtn står fel. Får du fortfarande fel på kamaxel givaren så läser den inte av kamen riktigt!
Börjar du med att fixa det problemet kommer laddtrycket öka. Laddtrycket är nu lågt pga. kamaxelgivaren! Motorn gör så för att inte förstöra mer grejer.