Nu har jag inte "hunnit" montera mitt UUC Shortshift inkl DSSR men det är skillnad mellan olika fabrikat. Är ju inte bara växellägena man vill korta utan även bättra på känslan. I fallet med UUC är spaken mycket gedigen, helt i metall inga plast detaljer what-so-ever, samtliga bussningar är i Delrin, dock så tycker jag att passformen är för slapp i den änden av "carriern" som sitter mot lådan så där har jag testat med ny original bussning, blev tightare men tanken är att lämna iväg o svarva nya tighta Delrin bussningar. Kommer ta mig tid att montera kitet längre fram (allt kommer vara helt nytt i växlingslänkaget), det sägs att känslan är mycket bra, med god precision. Man kan ställa slaget betydligt kortare än original men de flesta låter bli då en glappfri spak får kortare rörelse-väg automatiskt...
Senast redigerat av dawwe (21 september 2011)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure