3568
Sök

Problem med att dra kabel från batteri till slutsteg. Audi A3 8L -00.

18 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#1
Tjenare.. Ja som sagt så har jag problem med att hitta hål för att kunna dra "pluskabeln" från batteriet till slutsteget, jag vet hur jag ska dra från pedalerna och bakåt, men från pedalerna till batteriet verkar det hopplöst... Några tips?

Avstängd
10 388 Inlägg
24 september 2011
#2
har du inte "boxen" där vid, fast i motorrummet? Brukar gå att dra in den där. Dock inte hundra på hur det ser ut på A3:an. Annars brukar det gå att lösa med borrande vid ex.vis kupefiltret, på med genomföringsskydd o dra det det hållet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 187 Inlägg
24 september 2011
#3
Rob_Ume skrev:
Tjenare.. Ja som sagt så har jag problem med att hitta hål för att kunna dra "pluskabeln" från batteriet till slutsteget, jag vet hur jag ska dra från pedalerna och bakåt, men från pedalerna till batteriet verkar det hopplöst... Några tips?
bara att göra ett eget hål där det är lämpligt. wink


18 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#4
Jo jag har sett en rektangulär plastböj som jag tror innehåller någon typ av kablar, som först svänger neråt, sen går den vidare mot batteriet. Försökte se hur man kunde ta loss den men den satt riktigt konstigt.
Funderade på om man ska följa där Huvöppnarens kabel går upp och borra ett hål precis bredvid för att kunna dra den vägen, sen efteråt typ täta till hålet med silikon eller något i den stilen..

Kanske måste upp med hela plasten nedanför ratten? kommer man åt väggen mellan motorrum och kupé lättare då?

1 215 Inlägg
24 september 2011
#5
Jag drog plusen (21mm2) på en kompis A3 genom ett befintligt hål så nånstans på förarsidan ska de funka.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

18 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
#6
Pavva skrev:
Jag drog plusen (21mm2) på en kompis A3 genom ett befintligt hål så nånstans på förarsidan ska de funka.
Okej härligt, var det en äldre audi också eller? skiljer säkert lite mellan 8L och 8P-modellerna.
Lite mer specifik fakta angående vart hålet är vore bra, men tack ändå smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
24 september 2011
#7
Det går ju faktist att dra kabeln under bilen om man inte hittar något annat vis. Dock lär du lägga den i slang då och fästa den ordentligt!

1 215 Inlägg
25 september 2011
#8
Rob_Ume skrev:
Pavva skrev:
Jag drog plusen (21mm2) på en kompis A3 genom ett befintligt hål så nånstans på förarsidan ska de funka.
Okej härligt, var det en äldre audi också eller? skiljer säkert lite mellan 8L och 8P-modellerna.
Lite mer specifik fakta angående vart hålet är vore bra, men tack ändå smile
det va de första modellen antar jag(1,8T tidig 2000-tal/sen 90-tal) jag kommer inte ihåg exakt vatr den drogs men kabeln pep in vid pedalerna så det kan ha varit vid kopplingsvajern (jag lossade på någon dosa framför torpedväggen). jag tror jag va tvungen att sticka hål i någon damask också.

jag använde industrikabel som va stenhård så med riktig billjudskabel så kan du nog dra den väldigt lätt.

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥

18 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
#9
Tack för tipsen allihopa. Med lite hjälp igår så hittade vi en typ plugg som vi tryckte in med en kniv, sen var det bara att dra kabel! Den pluggen befann sig lite på höger sida förarsidan, typ bakom gaspedalen rakt upp. var ganska lätt att se pluggen från motorsidan också, typ i mitten. Idag blir det findragning av kablar samt ändra ljusreglaget som ger mig dimljus när jag har på sista lampläget, på läge "0" är det som vanligt förutom att jag inte har något helljus, konstig skit! tack åter igen för hjälpen alla här på forumet. Ha det gött!


Sök