3242
Sök

Toyota carina -97, hål i bensintank

23 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
Har märkt en tid att det luktar bensin om bilen om jag tankar fullt, och idag tog jag mig tid att kolla var det kom ifrån. Det visade sig att fästet till "avluftningsslangen" i tanken var totalt sönderrostat, slangen satt inte ens fast längre. Detta medför att jag har ett c:a 15mm stort hål högt upp i tanket. Frågan är ju då hur man bäst löser detta? Kan man bara försöka "limma igen" hålet med kemisk metall, plastic padding eller dylikt, eller är det dömt att misslyckas? Och dessutom, om jag proppar igen avluftningen helt, är det inte risk att tanken blir deformerad av under- eller övertryck i tanken? Några tips på hur man ska lösa det om man inte vill byta hela tanken?

477 Inlägg
25 september 2011
kemisk metall ska väll stå imot bensin vad ja vet... lätt att arbeta med och blir nog ett bra resultat. det svåra blir nog att få det o fästa bra om nu hela skiten är så rostigt som du beskriver det!
men du får väll gnugga satan för hand med sandpapper eller nått o sen ta ett litet rör o sätta i slangen med en klamma och sen stoppa ner i hålet och lägga på "leran" runt om så det blir tätt...

blir ju inga jättepåfrestningar just där, då det är högsta punkten på tanken och inget tryck i slangen som sitter där så det borde väll funka tycker ja...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök