3691
Sök

Audi a4 1.8t trasig soppapump?

2 403 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Har en 98as a4 och soppapumpen är död på denna. När man vrider på nyckeln så ska pumpen gå igång men det händer nada. Är det soppapumpen i tanken som går igång när man vrider på nyckeln eller är det den 2a pumpen som gör det?

Tack på förhand MVH Robin

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 september 2011
Börja med o kolla soppa relä & säkringar.

C H E V R O L E T <3

2 403 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Bör tillägga att jag har ström fram till pumpen (7v) och alla säkringar är hel. Tog ur pumpen ut tanken och den funkade när jag testade den på garagegolvet. Men är det inte pumpen i tanken som ska starta först?

5 042 Inlägg
28 september 2011
Nybergrobin skrev:
Bör tillägga att jag har ström fram till pumpen (7v) och alla säkringar är hel. Tog ur pumpen ut tanken och den funkade när jag testade den på garagegolvet. Men är det inte pumpen i tanken som ska starta först?

Testa först om bilen startar med startgas, Då kan du utesluta något med tändning/givare.

C H E V R O L E T <3

2 403 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Har kollat med en mekaniker och nu är en ny soppapump påväg hem, Tack för dina svar smile

2 403 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Skiten startar fortfarande inte efter en ny pump. Nån som har en aning om vart relät till soppapumpen sitter?

5 042 Inlägg
29 september 2011
Nybergrobin skrev:
Skiten startar fortfarande inte efter en ny pump. Nån som har en aning om vart relät till soppapumpen sitter?

Bland alla andra reläna. står väl i boken vilken som e vilken antar jag eller på locket.

Somsagt. Testa om bilen startar med startgas !!
Annars har du fel på tändning/givare

C H E V R O L E T <3

16 Inlägg
29 september 2011
12 volt ska det visa när bilen är igång. 7 volt är för lite och betyder att problemet förmodligen ligger bland kablar och kontakter.

/Brådis

2 403 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
Den småtänder om jag knuggar på startmotorn och som jag sade tidigare så startar INTE soppapumpen när jag vrider på tändningen

Edit: Ska kolla kablar till soppapumpen imorn så får vi så smile
Senast redigerat av Nybergrobin (30 september 2011)

5 042 Inlägg
30 september 2011
förresten varför inte kolla felkoder ?

C H E V R O L E T <3

2 403 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
Får lämna in och göra det. Går det föresten att göra sådant själv utan större kostnad?

5 042 Inlägg
30 september 2011
Nybergrobin skrev:
Får lämna in och göra det. Går det föresten att göra sådant själv utan större kostnad?

vet ej hur d e med a4 men har du ingen självdiagnostik ? ??

Annars e det odd2 uttag eller va dom heter. känner du ingen som har sådan annars ?

C H E V R O L E T <3

2 403 Inlägg
30 september 2011
Trådstartare
Nej har inget sådant och vet ej hur man gör heller för den delen. Sist när turbon lade av skickade vi in den på verkstad där dem pluggade in en dator i nån kabel mitt mellan sätena

5 042 Inlägg
30 september 2011
Nybergrobin skrev:
Nej har inget sådant och vet ej hur man gör heller för den delen. Sist när turbon lade av skickade vi in den på verkstad där dem pluggade in en dator i nån kabel mitt mellan sätena

Precis det jag pratar om! Det uttaget kallas odb2 eller nått liknande. Minns inte.
Det finns ju sånna billigare "handdatorer " 2-3 tusen.

C H E V R O L E T <3

Sök