3349
Sök

Rover 45 1,8 -00 Ingen kompression på någon cylinder!

22 Inlägg
1 oktober 2011
Trådstartare
Första misstaget jag gjorde var att köpa en rover såklart...

....men iaf, det hela började med att en topplocksbult gick av(?!) och topplockspackningen for givetvis.
Förmodligen för att förra ägaren bytt packning men ej bultar..

Toppen lämnades in för planing och packning + bultar byttes.

MEN! Nu när man drar på starten så är det som att man inte har nå stift i.

Har provat gnugga på starten och t.o.m. bogserat bilen om det kanske skulle vara de hydrauliska lyftarna som jävlades, men inget resultat.

Kollade även innan ja monterade ihop att fodrena var i skick, inga sprickor eller repor.

Har även trippelkollat kuggningen på remmen och att kammarna står rätt.

Någon som har någon teori?

Ska i morgon montera bort kammarna och komptesta och se om de blir skillnad med ventilerna garanterat "uppe".

smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 oktober 2011
Inget fel på Rover, men just den motorn är knepig att hålla på med toppen på och många verkstäder känner inte till de flytande fodren och ställer allt fel. När man väl bytt packning till en uppgraderad så blir bilen problemfri.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

22 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Vad kan man göra för fel med fodren? Dom sitter inte löst iaf.

Lär mig innan ja bränner upp bilen! =P

Pissregnar ute idag så inge skruvande ida...

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 oktober 2011
xRace50 skrev:
Vad kan man göra för fel med fodren? Dom sitter inte löst iaf.

Lär mig innan ja bränner upp bilen! =P

Pissregnar ute idag så inge skruvande ida...

Fodrena är lösa jo, och de måste hamna på rätt höjd annars sticker packningen direkt. Många verkstäder har inte koll på detta, drar ihop skiten och sedan får bilen oförtjänt dåligt rykte.

Men jag kan inte det där utan känner bara till teorin. Gå in på rovertech.net och sök, alternativt posta en fråga där. Där finns världens mest kompetenta Roverfolk. Det finns även uppgraderade packningar till K-motorn, om nu inte 45an hade dessa från start.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök