2520
Sök

S40 T4 -98, kopplingsras?

Ödesutmanare
389 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan!

Blev blåst på en affär igår, fixade till mig en s40, men den höll i tre timmar, sen antar jag att de var kopplingen som rasade?

Det blev hela tiden bara trögare och trögare att få i växlarna, och tillslut gick de inte alls, fick ta i för kung och fosterland för att få i en växel och puttra hem..

Kopplingen tar ingenting, ligger man på en växel och stampar koppling, så börjar den varva kanske 200 rpm mer.
Låter det som kopplingen?
Känns mysko, pedalen är så mjuk, ingen motstånd alls.
Kan det vara endast urtrampningslagret?

MVH

smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Plantronixs
2 oktober 2011
Widing_ skrev:
Hejsan!

Blev blåst på en affär igår, fixade till mig en s40, men den höll i tre timmar, sen antar jag att de var kopplingen som rasade?

Det blev hela tiden bara trögare och trögare att få i växlarna, och tillslut gick de inte alls, fick ta i för kung och fosterland för att få i en växel och puttra hem..

Kopplingen tar ingenting, ligger man på en växel och stampar koppling, så börjar den varva kanske 200 rpm mer.

MVH

smile

Prova du inte bilen innan du köpte den? Känndes den bra då?

Jag hade kört tillbaka med bilen och krävt pengarna tillbaka och tagit med mig ett gäng med polare.

MVH Plantronixs
Senast redigerat av Plantronixs (3 oktober 2011)

Rejsa ?
2 959 Inlägg
2 oktober 2011
Plantronixs skrev:
Widing_ skrev:
Hejsan!

MVH

smile

Kan det var kopplingsvajern som spökar tro som har lossnat...

Jag hade kört tillbaka med bilen och krävt pengarna tillbaka och tagit med mig ett gäng med polare.

MVH Plantronixs

Nej det kan det inte för det är hyraulisk koppling på en S40.

Låter som det är luft i systemet eller kanske en läcka någonstans.
Prova att lufta ur systemet och se om du kan se något läckage.

Autotech

Ödesutmanare
389 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare

MVH Plantronixs

Jo, jag provade den, och de kändes inte som något fel alls, sen tillslut gick det bara inte längre o få i växlarna.
Jag fick ett par tusen av honom så jag kan beställa ny koppling om de nu är så att de är kopplingen, tänkte riva ner och kolla här någon dag.

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Sök